Изграждат STEM центрове и кабинети в 2 271 училища у нас. Това стана ясно от думите на министъра на образованието и науката проф. Галин Цоков пред делегатите на Осмия конгрес на Синдиката на българските учители.
Средствата за целта ще бъдат отпуснати по Плана за възстановяване и устойчивост.
Предвидени са над половин милиард лева, като се очаква още през 2024 г. някои училища да започнат да обучават в тях.
"Това е промяна не само на образователната среда, а и на дизайна на обучение, на начина на преподаване на знание", изтъкна проф. Цоков и допълни, че дигиталната среда е много важна и предстои доизграждане на т.нар. "Дигитална раница" - платформата трябва да се допълни с повече ресурси, създадени от и за учители и ученици.
Министърът посочи, че един от приоритетите на МОН ще бъде развитието на информационната среда в образователните институции. Предвижда се и продължаване на програмите за строителство и ремонт на училища, както и стартиране на нова програма догодина за тези дейности. Според него сериозно предизвикателство е личностното развитие на децата.
Проф. Цоков отбеляза необходимостта от по-голяма подкрепа в училищното и предучилищното образование, насочена към приобщаване и развитие на позитивната среда. За таци цел се търсят възможности за привличане на повече специалисти - образователни медиатори, социални работници, психолози, ресурсни учители и други специалисти.
Министърът посочи, че в рамките на бюджета за 2023 г., който ще се обсъжда следващата седмица, средствата за образование са увеличени със 750 млн. лева.