В близо 2200 училища са финансирани проекти за изграждане на модерни STEM центрове. Тези кабинети включват, нови методи на преподаване, при които учениците са активни и среда, която ги мотивира да учат математика и природни науки. Това заяви министърът на образованието и науката Красимир Вълчев, цитиран от БТА.
Той присъства на откриването на STEM център в Професионална гимназия "Васил Левски" в Мездра.
Според него в последните години най-големи проблеми в системата на образованието има при математиката и природните науки. По думите му тези проблеми се проявяват при всички ученици, а не само в някои училища. Вълчев е на мнение, че учениците са демотивирани да учат математика и природни науки. Министърът поясни, че това е водещата причина да се инвестира в STEM центрове. По думите му са инвестирани средства в почти всички училища, с изключение на тези, за които не е сигурно, че ще оцелеят следващите 5 г.
Той изрази увереност, че в бъдеще високодоходни работни места ще бъдат създавани именно от индустрията, която има нужда от технически кадри. Сегашните ученици ще бъдат активни в пазара на труда и през 2070 година, смята Вълчев. Министърът е на мнение, че техническото образование ще помогне на младите да са все по-адаптивни. Няма нищо лошо, ако един ученик завърши средно техническо образование, а после отиде в системата на висшето образование. Така той ще бъде още по-адаптивен на пазара на труда, добави той.
Министърът на образованието засегна и темата за заплатите на учителите. Според него, за да има плодове в една градина, то ние трябва да я поливаме. Той посочи, че в наши дни учителската професия не е толкова атрактивна и не можем да мотивираме добрите ученици да станат учители. Вълчев добави, че съгласието базовата заплата на учителите да е 125 процента от средната заплата в страната е задължително условие, но не достатъчно.