От март месец 2021 г. ще се кандидатства в първи клас чрез централизирана система. Това заяви зам.-кметът с направление "Дигитализация, иновации и икономическо развитие" в Столичната община Владимир Данаилов при представянето на проектите на направлението и на разработената Стратегия за дигитална трансформация на Столичната община, съобщава БГНЕС.

Той обясни, че до месец ще бъде избран изпълнител за изграждане на единната информационна система.

По негови думи всяка година има между 10 000-13 000 първолаци, които могат да кандидатстват в 167 училища. В момента родителите кандидатстват поотделно във всяко училище.

Новата система ще дава възможност да се кандидатства в няколко училища едновременно, а класирането ще става автоматично по критерии. Данаилов посочи, че когато детето е прието, то автоматично ще се записва и няма да има нужда да се носят удостоверения. Той допълни, че по-скоро ще бъде създадена изцяло нова система, чрез която да се подават онлайн заявления за прием в първи клас, а няма да бъде надградена сегашната система за кандидатстване и прием в софийските ясли и детски градини.

Приемът на първолаци в София - изцяло онлайн до 2 години

Приемът на първолаци в София - изцяло онлайн до 2 години

Това увери Тодор Чобанов

От своя страна общинският съветник Христиан Петров посочи, че заради създалата се ситуация в страната две от общо седем различни удостоверения за прием в яслите и детските градини се получават от самата администрация по автоматизиран път, а няма нужда гражданите да ги носят на място. Предвижда се всички те да станат такива.

Той изтъкна, че от началото на април Направление "Архитектура и градоустройство" предлага на столичани три нови услуги, които са изцяло онлайн - заявяване на разрешение за поставяне на преместваеми обекти и рекламни елементи, заявяване и получаване на виза и заявяване на разрешение за строеж.

Петров добави, че по проект е била изградена и безплатна wifi зона по бул. "Витоша" в участъка от пл. "Света Неделя" до "Моста на влюбените".

Данаилов съобщи и че започва пилотното присъединяване и тестване на нова система за административни услуги в четири района - "Сердика", "Надежда", "Триадица" и "Банкя". По негови данни най-популярните услуги, използвани досега са удостоверенията за наследници, както и за граждански брак.

"След три седмици ще може да получаваме информация за промяна на режим на имуществени отношения между съпрузи, припознаване на дете, издаване на удостоверения за настойничество и попечителство. За бизнеса - издаване на разрешение за поставяне на преместваеми обекти, за издаване на поставяне на рекламно-информационни елементи. Това са услуги, които за първи път ще могат да се използват", заяви Данаилов. Той уточни, че първоначално услугите ще се тестват три месеца, а наесен ще станат достъпни във всички 24 района.

Зам.-кметът обяви още, че тази есен ще стартира и нова платформа за отворени данни на Столичната община, от които ще могат да се възползват гражданите и бизнеса.