Има тенденция към понижаване на знанията на учениците по математика. Това заяви в интервю за Нова телевизия зам.-министърът на образованието Диян Стаматов. Според него проблемът е много сериозен.

Припомняме, че на изпита по математика след 7 клас тази година има рекорден брой двойки.

Поради тази причина от просветното министерство ще се стремят да променят начина за оценяване на изпита след 7 клас. Според експертите сегашната система не отразявала реалните знания на седмокласниците.

Стаматов обясни, че тазгодишната скала от 2 до 6 явно вече не показва достатъчно добре степените на подготовка на учениците.

По думите на зам.-министъра трябвало да се постави основен акцент в преподаването на логически задачи с текстови вариант. Те не трябвало да са елементарни и опростени. Зам.-министърът подчерта, че решаването им става с много повтаряне и усилия. Не можело при еднократно решаване на задача да се очаква резултат.

Диян Стаматов смята, че проблемът се крие в това, че учениците не се концентрират върху поставените им задачи. Те не разбирали условието, не го четели докрай и отговаряли веднага, без да обмислят текста. Именно това довело и до негативния резултат.

Диян Стаматов коментира, че подготвяните образователни промени били насочени към съветите, които са им давали от страна на колегията. Една от промените е да се даде възможност за повече свободно време да се затвърди материалът, а не да се препуска по него.

Това щяло да влезе в ход за първи и пети клас още тази година. В следващата година щяло да се продължи към втори, шести и осми клас. Заместникът на Кунева обясни, че тази последователна тенденция ще продължи в следващите четири години. Тя нямало да бъде видима веднага, но след няколко години щяло да има яснота какво още трябва да се промени.