Националната мрежа за децата (НМД) не хареса предложените промени в Закона за предучилищното и училищното образование (ЗПУО) от Министерството на образованието и науката (МОН).
В позиция, публикувана на сайта на НМД, се посочва, че до министерството е изпратено отрицателно становище относно законопроекта, като се изтъква, че той продължава да заобикаля ключови за децата и цялото общество теми.
НМД отбелязва, че има явни дефицити в текстовете на проектозакона в области като липса на дефиниция и рамка за качество в образованието и липса на възможност за въвеждане на рамкови учебни програми. Предложените текстове продължават да заобикалят теми като определяне на ключови компетентности за всеки образователен етап, които включват общ пакет от умения и способности за решаване на практически проблеми и задачи. В предложените текстове липсват и инструменти за измерване на въздействието на педагогическите практики и общо на ефекта от образователните политики, изтъкват още от Националната мрежа за децата.
В позицията се подчертава, че притеснения са предизвикали текстовете, свързани с изключване на родителите от крайното решение за това каква форма на обучение да се предложи на децата със специални образователни потребности.
Освен това НМД посочва, че гражданските организации не са доволни и от улесненото налагане на санкции на учениците, без необходимата съпътстваща подкрепа преди това за тях, както и включване на оценка на социално-поведенческите умения като част от оценяването на академичните знания.
Мрежата изразява несъгласие и с предлагания задължителен характер от 1 клас да се изучава предметът "Добродетели и религии".