Големият проблем при юридическото образование е изходът - ние нямаме единен държавен изпит. За това предупреди в сутрешния блок на БиТиВи бившият образователен министър и настоящ декан на Юридическия факултет на Софийския университет (СУ) проф. Даниел Вълчев.
Академичният съвет на СУ взе правилното решение по изключение да приемаме с оценките от Държавните зрелостни изпити (ДЗИ). За специалност Право решението не е окончателно, защото това е регулирана професия, обясни той.
Министерски съвет ще трябва да приеме постановление за промяна на наредбата и по изключение само за тази учебна година да приемаме с оценките от изпитите. По думите на проф. Вълчев повечето хора си задават въпроса няма ли този лесен вход в университета и в специалност Право да доведе до снижаване на качеството на юридическото образование?
Другите въпроси били не се ли нарушават правата на другите студенти, които се готвят за изпитите по история и по български език и литература. Отговорът на проф. Вълчев е, че не се нарушават правата на кандидат-студенти, които се готвят за изпитите, защото по-големият проблем е да завършиш, а не да влезеш в самия университет.
Юридическият факултет на СУ има много високи стандарти и много строги правила за студентите. Да се твърди, че ние ще намалим позитивния натиск студентите да учат, не ми се вижда реалистично. На финала при нас завършват около 80-85% от випуска, отчете проф. Вълчев. На адвокатските или магистратските изпити нашите студенти имат между 85-90% успеваемост на първите изпити. Ние се борим за това първо да има единен стандарт за изпити, а не да има тежки изпити, подчерта деканът.
Проф. Вълчев смята, че училището не е само, където да ти кажат колко е дълга река Нил. Училището е все повече място, където учителят те учи да правиш разлика между относимо и неотносимо, важно и неважно, добро и зло. Възпитателната функция на училището я няма в интернет, каза бившият образователен министър и настоя по-бързо да се върнат образователните занятия.
xtino52
на 23.05.2020 в 09:48:18 #1проблемът е калпавия преподавателски състав, незаинтересован да създава мислещи юристи. Проблем е и логиката на учебната програма, ориентирана към придобиване на теоретични, а не практически знания. Проблем е и твърде голямата ангажираност на студентите със странични занимания, които не им позволяват да се съсредоточат върху ученето. И не на последно място проблем е постоянно менящите се закони и доктрини, което води до голяма разлика между наученото и реалността. Това са истинските проблеми. Другото е теория...