Ако родители продължават да получават имейли от системата за класиране в детските градини в София, въпреки че децата им отдавна са записани в конкретно детско заведение, това най-често означава, че в някакъв момент те са пожелали преместване в друга градина. Това обясни в предаването по „Хоризонт" Мария Минчева от Дирекция „Образование" в Столична община.
Много голяма част от родителите на класираните деца, записват детето в детската градина, в която то е класирано, но в същото време това не е най-доброто желание на родителя. Или на практика се получава, че родителите сменят местоживеене, сменят месторабота. Тоест те желаят преместване от едно детско заведение в друго, посочи Минчева.
Тя обясни, че ако те вече нямат това желание за преместване, трябва всеки един родител да влезе и да изтрие кандидатурите. Когато той премахне тези кандидатури, тогава вече ще се счита, че детето няма необходимост от детско заведение, уточни тя.
Минчева подчерта, че за да бъдат напълно сигурни, хората трябва проверяват дали детето им е прието и в профила на детското заведение, както и в списъците на място в самата градина. Сигналите за нередности, подадени в общината, не са рядкост и всеки сигнал се проверява индивидуално, уточни Минчева.