Необходимостта от засилване на практическото обучение, провеждането на качествени квалификации и промяна на подготовката на учителите още от студентската скамейка. Тези въпроси обсъдиха министърът на образованието и науката проф. Галин Цоков и румънският му колега Лиджия Дека в Букурещ.

Просветният министър е в Румъния за участие в първия форум на инициативата на МОН по национална програма "Неразказните истории на българите".

Той обясни, че се прави преглед на обучението на бъдещите учители в университетите, като предстоят промени - да бъде по-компетентностно ориентирано и свързано с практиката=

Цоков сподели за обсъждан вариант да се създадат лаборатории - тип иновативни училища към някои университети, така че да се съчетае теоретичната с практическата подготовка.

11 000 ученици са обхванати в дуалното обучение

11 000 ученици са обхванати в дуалното обучение

Работодателите искат то да влезе и в университетите

Двамата министри обсъдиха и квалификациите, които са необходими за учителите, и се договориха да обменят опит и добри практики в тази област.

От своя страна Лиджия Дека обясни, че от новата учебна година при тях е въведена задължителна едногодишна магистратура за преподавателите, като 80% от времето те прекарват в класната стая.

Цоков поздрави румънския си колега за действащия в северната ни съседка от 2016 г. план "Образована Румъния", в чието разработване е участвала и тя.

Двамата обсъдиха и необходимите промени в подготовката и оценяването на децата в България и Румъния, за да имат те по-високи резултати при международните изследвания от типа PISA. Друга тема бяха STEM педагогиката и изграждането на училищна STEM среда, използването на електронни ресурси, а също и проблемът с децата, които са в риск от отпадане от училище и трябва да бъдат приобщени.

Според министрите ще бъде полезно по-активно експерти от двете държави да споделят добри практики и да си сътрудничат под различни форми, за да се подобри качеството на образованието в двете страни.

МОН слага на нови основи професионалното образование

МОН слага на нови основи професионалното образование

Съществено изменение на списъка на професиите