Цената на горивата няма нищо общо с пристанище "Росенец". Това заяви пред bTV министърът на транспорта Георги Гвоздейков.

Той определи като меко казано нестойностни спекулациите, че горивата ще бъдат оскъпени.

Министърът увери, че отнемането на концесията няма да повлияе пряко върху цените на горивата. По негови думи "Лукойл" спазва българското законодателство и цените на горивата се определят по правила.

От днес пристанище "Росенец" вече се управлява от държавното предприятие "Пристанищна инфраструктура". Гвоздейков поясни, че данъчните складове са изцяло собственост на "Лукойл", но контролът върху внесен продукт е в ръцете на държавата.

Той посочи, че държавата има капацитет и опит и няма да бъдат допуснати извънредни ситуации, всичко било в рамките на закона.

Цената на горивата скача над 3 лв. за литър, ако "Лукойл" се откаже от руския петрол

Цената на горивата скача над 3 лв. за литър, ако "Лукойл" се откаже от руския петрол

Светослав Бенчев не очаква проблеми с дизела, докато България има рафинерия, произвеждаща нефтопродукти

Министърът отбеляза, че при така заложените текстове в регламента държавата не дължи обезщетения към концесионера. Концесията била прекратена заради форсмажорни обстоятелства, които касаят ограничителни мерки спрямо Русия. Оттук нататък "Лукойл" трябвало да си търси правата някъде другаде, но не и у нас.

Рискът е изчислен, ние сме спазили закона и европейския регламент, увери министърът.

Относно първите шофьорски изпити, при които маршрутът за кандидат-шофьорите се избира електронно той заяви, че това премахва субективния фактор, за което е упреквана "Автомобилна администрация" - че посочваните маршрути от изпитващите се избират за едни или други хора. По негови думи всеки маршрут съдържа комбинация от упражнения и няма как да се падне само прав път.

Гвоздейков смята, че санкциите за пияни и дрогирани шофьори на пътя трябва да бъдат увеличени, но трябва да има и образование и дисциплина. "Докато сами не осъзнаем, че трябва да има ясно самосъзнание и инстинкт за съхранение на околния, нищо няма да се случи. Трябва промяна на съзнанието", категоричен бе той.

Кабинетът и службите мислят какво ще стане, ако се откажем от дерогацията за руския петрол

Кабинетът и службите мислят какво ще стане, ако се откажем от дерогацията за руския петрол

Изключението от европейското петролно ембарго за Русия важи до края на 2024 г.

Относно въпроса с медицинските хеликоптери министърът посочи, че в петък е бил възстановен авиационният оператор, търговското дружество.

Това не е Държавният авиационен оператор, а ще бъде оператор, който ще се занимава само със спешна медицинска помощ по въздуха, поясни Гвоздейков и допълни: Поставихме си ясна цел, че до края на 2023 г. България трябва да разполага с авиационен оператор, който да може да прави спешна медицинска помощ по въздух.

Той съобщи, че на 17 септември шестима пилоти заминават на обучение в Италия, а на 24 - трима инженери. Целта е през януари първият хеликоптер да бъде въведен в експлоатация. До края на 2024 г. ще бъдат изградени най-малко три от оперативните бази.

ЦИД пресметна оскъпяване с 12 ст. на литър при внос на неруски петрол

ЦИД пресметна оскъпяване с 12 ст. на литър при внос на неруски петрол

Крайните цени на горивата у нас ще останат най-ниските в ЕС