До 30 хил. лева санкция ще понесе търговец, публикувал подвеждаща реклама, съобщиха от Комисията за защита на потребителите. Верига за строителство и обзавеждане е публикувала в рекламни брошури неясна информация за цените на стоките си. Глобеният търговец няма  да има право да прилага същата практика занапред.  

В изготвена и разпространена от веригата брошура с тираж близо 175 000 броя е поместена снимка на тръстикови щори. До тях е отпечатано, че цената от 4,89 лв. за брой важи за всички размери. На място се оказва, че на тази стойност могат да бъдат закупени само най-малките 60х120 см.

В обекта обаче се предлагат още пет размера от същия вид щори, най-големите от които са над два пъти по-скъпи. Когато с анонс за по-ниска цена за даден артикул потребителят вече е привлечен в обекта, е много вероятно той да не се откаже от покупка и импулсивно да реши да направи и по-висок от предвидения разход, за да се сдобие с необходимото. Именно на това разчитат търговците при прилагането на такъв тип нелоялни практики, адресирани към неограничен кръг потребители.

При проверка на онлайн търговец за мебели инспектори на КЗП са установили друга заблуда. Електронният магазин представя комплект за обзавеждане на спалня, но не информира предварително клиентите, че посочената цена се отнася само за част от изобразените компоненти.

В конкретния случай се оказва, че присъстващото на снимката чекмедже под леглото не е включено в цената. То може да бъде поръчано отделно срещу допълнително заплащане. Това обаче става ясно едва след доставката на спалнята и нейното сглобяване.

Некоректното действие на търговеца в случая ощетява потребителя поне по два начина. Безспорно клиентът е заблуден какво точно ще получи срещу съответната цена. Нещо повече – прикритата информация може да стане причина той да закупи спален комплект, който е различен от желания и необходим за него. Обикновено чекмеджето е ключов елемент при избора на модел на леглото, констатират от КЗП.