Банка ДСК се разпознава от 77 процента от хората в България и е първата банка у нас, за която спонтанно се сещат 38 процента от всички анкетирани. Това показват резултатите от национално емпирично изследване, направено от високоавторитетната маркетингова агенция Synovate през юни т.г. и огласени в София на форума "Брандинг и лидерство в банковия сектор".

Общо 13 имена на банки са познати на повече от половината население в страната на възраст между 15 и 64 години. Проведената анкета под името "Финансов омнибус", е имала за цел да проучи ползването и познаваемостта на банките в България. В изследването е представено цялото население на страната на възраст между 15 и 64 години, разделено по региони, големина на населенето място, пол и възраст. Неговото значение се подсилва от факта, че е извършено под формата на лични интервюта в домовете на анкетираните.

След Банка ДСК в сегментите спонтанна и предизвикана познаваемост се нарежда, но с доста чувствителна разлика, Обединена Българска банка /ОББ/. Челната петорка допълват Пощенска банка, Райфайзен и Булбанк. Впрочем тези пет банки са запазили своите позиции от миналата година.

Банка ДСК е "номер едно" в проучването по ползваемост на банковите услуги. Една четвърт от интервюираните са ползвали през последните 12 месеца услугите на най-голямата българска банка. Два пъти по-малко са клиентите на ОББ. Заслужава допълнителен анализ фактът, че 36% от хората у нас не са ползвали услугите на нито една банка и този процент е непроменен от 2005 г.

Изследването показва, че всички банки в България наблягат повече на рекламата на конкретни свои продукти и услуги, а не на своята марка, което е сравнително неправилна тенденция. Проучването показва още, че хората предпочетат една банка пред друга поради няколко основни критерии: доверие и сигурност, лесно опериране с банката, финансова стабилност, бърза реакция на банката, много натрупан опит в банкирането, гъвкавост към нуждите на клиентите и др.