Не подвеждаме потребителите. Това обяви пред БиТиВи Димитър Зоров от Асоциацията на млекопреработвателите за проверките на Кимисията за защита на конкуренцията (КЗК) за картелно споразумение за изкуствено завишаване на цените.
Има ръст на цената при производителите, както отчете той, но има ръст и в надценката. Според него няма как конкурентите в бранша да се съюзят. Не са намалели заплатите, за да има спад и на цените, според него. Има пазарни механизми и те работят, убеден е Зоров.
Богомил Николов от асоциация "Активни потребители" отчете, че картел трудно се доказва. Начинът това да става по-лесно е като има снизхождение към играч, който издаде наличие на картел. Потребителите виждат само крайния резултат, подчерта Николов. Винаги е по-добре да имаш информация, изтъкна той за правителствения сайт за сравнение на цените, който трябва да бъде обявен днес. Важно е колко ефективни ще бъдат мерките, смята той.
Ивайло Гълъбов от Асоциацията на птицевъдите, която също е обект на проверката на КЗК, изтъкна, че организацията не може са определя цена. Само 2 страни от ЕС са с по-ниски цени на яйцата. Местното производство е в добра кондиция, смята той. Затова и нашите цени на яйцата са толкова евтини и изнасяме в съседни страни, обясни Гълъбов. КЗК е иззела от асоциацията кореспонденция с Министерството на земеделието и Българската агенция по безопасност на храните (БАБХ). Ивайло Гълъбов се надява сайта на държавата за цените да е полезен за хората. Цените ни са конкурентни, увери той. Хранителната индустрия печели от оборот, не от високи цени, високите цени са във висшата мода, каза още Гълъбов.
shtimpo
на 24.03.2023 в 09:43:07 #1“Производители: Високите цени са във висшата мода, при храните се печели от оборот” По-истинни думи рядко напущат нечии уста. Ако политиците се чудят как оформят закон за храни и напитки, да го формулират според тази дълбока мъдрост. Ако искат топъл стол в парламента, де.