Правим всичко възможно и се борим с всички сили срещу корупционните практики. Това каза министърът на транспорта Ивайло Московски в отговор на въпрос на народния представител Велизар Енчев относно кадровата политика и работата с учебните центрове на Изпълнителна агенция „Автомобилна администрация".

За голямо съжаление на ниво път, на ниво контрол върху транспортни средства е изключително трудно да се предотвратят. Идеята е да се направи по-опростен контролен орган за работа на пътя, който да включва различни институции и там вече мотивацията им е друга”, коментира Московски.

Той бе категоричен, че е необходимо да бъде допринесено за намаляване на корупционния натиск върху служителите на пътя, тъй като били с изключително ниски заплати.

Как ги намирате тези шефове на ДАИ, питат Московски в парламента

Как ги намирате тези шефове на ДАИ, питат Московски в парламента

От БСП го съветват да си преразгледа кадровата политика

Ивайло Московски отговори и на някои конкретни въпроси, свързани с уволнявания три пъти от системата на транспорта Димитър Ганев.

Лицето Димитър Ганев никога не е било назначавано от мен. Един единствен път се е налагало да го освободя като заместник-директор. Тогава той подаде молба за навършване на пенсионна възраст. Във всички други случаи е 100% прерогатив на ниво изпълнителен директор”, коментира Московски.

Той уточни, че Димитър Ганев е бил поканен да започне работа отново в „Автомобилна администрация” с конкретни функции и работа по конкретни законопроекти. След като възникнало напрежение около неговото име, той отново сам е взел решение да напусне.

На въпроса на Енчев относно дейността на учебния център „Родео” в Стара Загора, на който се отказвали дати за провеждане на изпити, а в други подобни центрове се осигурявали по две изпитни дати, министър Московски обясни, че там имало неправомерно използване на автоматизирани скриптове за резервиране на изпитни комисии при записване на кандидат за изпит.

„Използването на скрипт не е манипулация. Практиката от други информационни системи показва, че това е възможност за улесняване на потребителя при въвеждането на голямо количество информация”, коментира още той. По думите му във въпросната информационна система тази възможност обаче създавала напрежение и затова щяла да бъде блокирана.

Предвиждало се при записване на кандидати за изпит за придобиване на правоспособност за управление на МПС да бъде въведен защитен механизъм с цел правомерен и равнопоставен достъп до услугата в информационната система.

„Във връзка с наблюдаването на нереалистично натоварване в информационната система е предвидено въвеждането на нов ред за публикуване на графика на провеждане на теоретични практически изпити”, коментира още Ивайло Московски.