За последните 24 часа в страната са регистрирани 1956 нови носители на коронавирусна инфекция, показват данните от единния информационен портал.
Направени са 24 142 диагностични теста - 8086 PCR и 16 056 антигенни. Делът на положителните проби е 8.12%.
Към 9 септември активните случаи са 36 268.
Продължава да расте броят на хоспитализираните с диагноза COVID-19. Към днешна дата те са 4419 - със 112 повече от вчера. В интензивните отделения са настанени 363 пациенти - в предходния ден те бяха 329.
През изминалото денонощие болестта отне живота на 65 души, излекуваните са 976.
От началото на пандемията жертвите на коронавирусната инфекция у нас са 19 335, като оздравели са вписани 411 068 души.
На 8 септември у нас са поставени 12 464 ваксини. От началото на имунизационната кампания са поставени 2 380 022 дози. Със завършена ваксинация са 1 217 377 души.
Общият брой на потвърдените случаи на коронавирус в страната е 466 671. Заразените медици вече са 14 001.
Статистиката за денонощието по области: Благоевград - 106 нови случая, Бургас - 158, Варна - 172, Велико Търново - 97, Видин - 19, Враца - 23, Габрово - 46, Добрич - 31, Кърджали - 19, Кюстендил - 31, Ловеч - 28, Монтана - 39, Пазарджик - 33, Перник - 31, Плевен - 51, Пловдив - 178, Разград - 29, Русе - 54, Силистра - 25, Сливен - 59, Смолян - 20, София - 362, София - 48, Стара Загора - 97, Търговище - 52, Хасково - 51, Шумен - 44, Ямбол - 53.
Септември месец
1 септември - 2053 нови, 455 742 установени, 18 896 жертви
2 септември - 1745 нови, 457 487 установени, 18 950 жертви
3 септември - 1564 нови, 459 051 установени, 19 001 жертви
4 септември - 1640 нови, 460 691 установени, 19 051 жертви
5 септември - 854 нови, 461 545 установени, 19 083 жертви
6 септември - 488 нови, 462 033 установени, 19 115 жертви
7 септември - 677 нови, 462 710 установени, 19 149 жертви
8 септември - 2005 нови, 464 715 установени, 19 270 жертви
9 септември - 1956 нови, 466 671 установени, 19 335 жертви.
анкета
Ще се ваксинирате ли с нарастването на случаите?
Да, сега вече да 5.7%
Отдавна съм се ваксинирал 52.3%
Може и да побързам, но чакам есента 3.5%
За какво? Така или иначе ще ни затворят 7.9%
Само когато стане задължително 12.2%
Аз съм антиваксър 18.3%
Пандемията у нас през 2021 г.
Януари: Нови случаи 17 398 / Общо - 218 618 / Жертви - 1452
Февруари: Нови случаи 28 088/ Общо 246 706 / Жертви - 1122
Март: Нови случаи - 91 720/ Общо 338 426/ Жертви - 3006
Април: Нови случаи 65 302/ Общо 403 728/ Жертви - 3300
Май: Нови случаи 14 179/ Общо 418 577/ Жертви - 1301
Юни: Нови случаи 3477/ Общо 421 751/ Жертви - 361
Юли: Нови случаи 3121/ Общо 424 872/ Жертви - 150
Август: Нови случаи 28 817, Общо 453 689 Жертви - 683.
Пандемията у нас през 2020 г.
Март 2020: Нови случаи - 402 / Общо - 402/ Жертви - 8
Април 2020: Нови случаи - 1107/ Общо - 1509/ Жертви - 58
Май 2020: Нови случаи - 1024/ Общо - 2533/ Жертви - 72
Юни 2020: Нови случаи - 2311/ Общо - 4844/ Жертви - 79
Юли 2020: Нови случаи - 6589 / Общо - 11433/ Жертви - 144
Август 2020: Нови случаи - 4743/ Общо - 16176/ Жертви - 230
Септември 2020: Нови случаи - 4423 / Общо 20599/ Жертви - 200
Октомври 2020: Нови случаи - 30 494 / Общо - 51093/ Жертви - 412
Ноември 2020: Нови случаи - 91445 / Общо - 142538/ Жертви - 2559
Декември 2020: Нови случаи 58918 / Общо - 201456/ Жертви - 3701.
Somebodyelse
на 10.09.2021 в 02:21:57 #28Tong на 10.09.2021 в 00:44:44 #32 Да ти припомня - тръгнахме оттам, че е възможно неточността на теста да създаде и опасност. Виждам, че не възразяваш, а ме питаш какво друго предлагам. Благодаря. —— Показах, че НЕ използването на тестове може да създаде опасност. Виждам, че не възразяваш. Благодаря.
Tong
на 10.09.2021 в 00:44:44 #27Да ти припомня - тръгнахме оттам, че е възможно неточността на теста да създаде и опасност. Виждам, че не възразяваш, а ме питаш какво друго предлагам. Благодаря.
Somebodyelse
на 10.09.2021 в 00:27:11 #26Трудно ли е да схванеш, че БОЛЕН с положителен тест, НЕ е задължително да е БОЛЕН ОТ КОВИД, защото тестът не е достатъчно точен? —- Ти какво предлагаш ? Болните да се приемат в болниците без тест в не-Ковид отделения и да заразяват останалите болни защото тестовете не били точни ??!!!
Tong
на 10.09.2021 в 00:26:09 #25Не особено, а САМО ако имаш тежки симптоми !!! ----------- И 100 удивителни да сложиш, не си прав. Тия 4419 по статистика, които са в болница в момента, не са всичките с тежки симптоми. Не са били и в момента на постъпване. Тежкосимптомните са отделно посочени. САМО тежкосимптомни се приемат едва, когато почнат да привършват леглата и по-скоро наличния персонал в болниците, който да обслужва болните.
Somebodyelse
на 10.09.2021 в 00:17:32 #24Отиваш със симптоми, тестът ти е положителен и те вкарват в ковид отделението - особено ако имаш по-тежки симптоми. —- Не особено, а САМО ако имаш тежки симптоми !!!
Tong
на 10.09.2021 в 00:07:21 #23Къде не се вкарват хора само на базата на положителен тест? На теория ли? Защото на практика - поне тук - не е така. Влизаме в спор по факти, където всеки от нас ще си твърди, че е прав, от което няма никакъв смисъл. Нито ти ще ме убедиш, нито аз теб. И защо реши да обясняваш за здрав и болен. Аз не казвам, че е здрав - казвам, че не е заразен с ковид-19. Това не го прави автоматично здрав. Отиваш със симптоми, тестът ти е положителен и те вкарват в ковид отделението - особено ако имаш по-тежки симптоми. Ако обаче този тест е неверен в отделението какъв ти е шансът да прихванеш ковид--19? Ти кое не разбра? Аз какво ти пиша, ти какви си ги съчиняваш! Трудно ли е да схванеш, че БОЛЕН с положителен тест, НЕ е задължително да е БОЛЕН ОТ КОВИД, защото тестът не е достатъчно точен?
Somebodyelse
на 09.09.2021 в 23:21:44 #22Добре, а ако първото не е safe. Ако просто карантираш хората, не е толкова страшно - да, създаваш им неудобства, но ще го преживеят. Ако обаче на база на грешен тест вкараш здрав човек в ковид отделение и там се зарази и, не дай си Боже, умре? —- Здрави хора в Ковид отделение на базата САМО на тест НЕ се вкарват !!! Вкарват се БОЛНИ хора с положителен тест. Кое не разбра ???
Tong
на 09.09.2021 в 22:41:14 #21Не си прав, че не вкарва - пред мен не пускаха човек да си тръгне от Пирогов, защото му чакат втория тест. Има доста случаи, в които искат да задържат човека с положителен тест. Не мога да го накарат, разбира се - може да си ходи, ще го карантинират. Само че със сигурност не малко хора ще предпочетат да останат под лекарско наблюдение след всички плашещи неща, които се пишат и говорят отвсякъде. Т.е. реално може и да вкара и вкарва .
Tong
на 09.09.2021 в 22:38:29 #20Добре, а ако първото не е safe. Ако просто карантираш хората, не е толкова страшно - да, създаваш им неудобства, но ще го преживеят. Ако обаче на база на грешен тест вкараш здрав човек в ковид отделение и там се зарази и, не дай си Боже, умре? Не звучи safe, а доста sorry. И това е проста логика. Така че в едни ситуации ще е safe, в други ще е deadly. И няма как да знаеш.
Somebodyelse
на 09.09.2021 в 22:35:29 #19#21 Някой друг - ако имаш избор да използваш нещо с много грешки, като по този начин можеш да лепнеш карантина на милиони без никаква нужда, да вкараш в болница здрави при болни и зорлем да ги разболееш, би ли го използвал? —- Положителен тест НЕ вкарва в болница ! Човекът трябва да е болен И да има положителен тест !! Що се отнася до карантината, да, по-добре е да карантинирашни незаразени отколкото да оставиш заразени да разнасят заразата.
Somebodyelse
на 09.09.2021 в 22:30:57 #18Таратонго, винаги е по-добре да тестваш с не абсолютно точнинтестове отколкото да не тестваш ! Проста логика. Better safe than sorry.
Tong
на 09.09.2021 в 22:17:37 #17Някой друг - ако имаш избор да използваш нещо с много грешки, като по този начин можеш да лепнеш карантина на милиони без никаква нужда, да вкараш в болница здрави при болни и зорлем да ги разболееш, би ли го използвал? Лично за мен, ако нямаш добър вариант, по-добре не използвай никакъв, или поне не се опитвай да правиш статиситки на база на този вариант, който си избрал, ако е той достатъчно неточен и ненадежден. А че си е мое тълкуване - мисля, че е видно за всеки. Не съм казал, че е така, а че една от възможностите е да е така. Не съм се заковал за тази възможност и съм готов да приема, че тълкуванието ми не струва, ако някой предложи нещо по-обосновано. Ти дотук не ми обосноваваш нещо друго като твърдение. Никоя от трите ти точки по-долу в коментар 18, които напълно споделям, не противоречи на моята хипотеза.
Somebodyelse
на 09.09.2021 в 21:43:58 #16Да - одобрени са - но CDC очевидно не иска повече да разчита на тях - вероятно, защото разбира, че това е било грешка. —- Първо, “вероятно’ си е твое лично тълкувание без никакво доказателство. Второ, ако ПСР тестовете са били грешка , какви тестове е трябвало да се изпозват вместо тях, за да е нямало грешка ???
Tong
на 09.09.2021 в 21:33:03 #15Някой друг, дай първо да си уточним понятията. Лъжа според уикипедия е "съзнателно изречено неистинно твърдение, с цел въвеждане в заблуда на адресата ѝ, или обществото". Не виждам да се квалифицира като лъжа "тълкувание, с която някой (друг) не е съгласен". Аз да съм казал, че е имало по-надежден тест от PCR? Да съм казал, че някой е съвършен. Да - одобрени са - но CDC очевидно не иска повече да разчита на тях - вероятно, защото разбира, че това е било грешка. Още от въвеждането им се говори - и то не сред конспиратори, а в лекарските среди - че реалната им точност варира в граници 50-70%. Ти смяташ ли това за достатъчно достоверно? Ако настина е така - ти приемаш ли го за надеждно? Чисто хипотетично, без да се съгласяваш, че е така Наистина не разбирам защо така "рипаш" (както казват на село) на всеки аргумент, който може да разколебае официалните позиции. Какво ще ти стане, ако се окаже, че PCR-ът реално не е надежден? Аз няма да плача, ако се окаже, че е - дори ще се радвам, защото ще знам, че е имало смисъл от цялата олелия и е помогнато на доста хора. Но ти ми изглеждаш много привързан към определени теории, на които си решил сляпо да вярваш, като ги кичиш с научни достойнства, каквито всъщност са силно дефицитни при тях и ми е любопитно какво ще стане, ако разбереш, че си бил подведен.
Somebodyelse
на 09.09.2021 в 20:54:09 #14Защо ще приканват лабораториите да сменят точно този метод на тестване, ако върши работа? ——- Защото : 1. Има нови тестове, които дават по-добри резултати 2 Никой тест не е надежден на 100% ! Но, от началото на пандемията до сега нямаше ПО-НАДЕЖДЕН тест от ПСР ! Чакам линк с опровержение на това ! 3 . ПСР тестовете бяха одобрени за ползване и все още са от същата тази CDC на която ти самият се позовавш !!! От горното следва, че тълкуваш написаното както ти зинася. Което си е чиста ЛЪЖА !
Tong
на 09.09.2021 в 20:32:38 #13Чети с разбиране, някой друг. "CDC encourages laboratories to consider adoption of a multiplexed method that can facilitate detection and differentiation of SARS-CoV-2 and influenza viruses. Such assays can facilitate continued testing for both influenza and SARS-CoV-2 and can save both time and resources as we head into influenza season. " В този цитат определено става ясно, че основната причина е използването на теста за разграничаване на находките от ковид-19 и от (сезонен) грип. Защо ще приканват лабораториите да сменят точно този метод на тестване, ако върши работа? Естествено, че няма да напишат в прав текст в общодостъпен документ, че PCR не става - иначе цялата им статистика за последната 1,5+ година отива по дяволите. Ще ги разчекнат, разпънат и обезглавят - особено всички конспиратори и религиозни фанатици. Да не са луди да си слагат таралеж (по-скоро граната с дръпнат щифт) в гащите. Прочети и ще видиш, че не става дума за предложение, препоръка - дават им време до 31.12.2021 г. да изберат нов, одобрен от FDA метод и да спират да ползват този. Ако това не ти стига, значи четеш като дявола Евангелието и няма смисъл да продължаваме.
Somebodyelse
на 09.09.2021 в 20:12:11 #12Таратонго , къде точно в дадения от теб линк се казва, че PCR тестовете са НЕНАДЕЖДНИ ? Цитат моля.
Tong
на 09.09.2021 в 18:24:07 #11След като допуснах, че може да греша, ви публикувам официален линк - Някой друг специално и за теб: https://www.cdc.gov/csels/dls/locs/2021/07-21-2021-lab-alert-Changes_CDC_RT-PCR_SARS-CoV-2_Testing_1.html Ако смятате, CDC са фейк - нямам какво да добавя. Не ми се рови за Бил Гейтс, но вероятно и тази новина ще се окаже достатъчно подкрепена. Аз не виждам нищо лошо в това той да проучва - има достатъчно голям ресурс - и материален и чошвеки, за да може да постигне нещо значимо. Така или иначе това е без значение - дефакто отричането на PCR е истински важното. Защото то поставя под въпрос цялата статистика до този момент...
Tong
на 09.09.2021 в 18:09:34 #10Да кажем, че слуховете за САЩ и Бил Гейтс са фейк новини от зле осведомени сайтове, (защото не ползвам фейк такива - нямам време за подобни дупки) - няма да настоявам - това ще стане ясно така ли е или не. Допускам, че по тези два въпроса може и да не съм прав. Но остава въпросът PCR тестовете не даваха ли положителни резултати за разни плодове в Африка (вече не помня какви), не показват ли и в момента противоречиви резултати за едни и същи хора с разлика 1 ден? Това не е от фейк сайтове със сигурност. Ако са напълно надеждни, тогава остава да са манипулирани - но тук не виждам фенове на конспиративните теории - аз също не съм. Фейк ли е, че ваксинираните са заразни? Официалната наука в момента го казва - не аз. Да ви търся линкове искате ли? Мейдън, ако не си съгласен с една политика, смяната на поста няма да промени позицията ти - смятам ще се съгласиш с мен. Защото иначе губиш доверието на хората. Днес твърдя, че този плод е диня, утре разправям, че е пъпеш. Най-малкото ще възникне въпросът защо правя така. И кога съм лъгал също ще възникне като въпрос. А който прави разлика между диня и пъпеш ще си задава само първия въпрос. По темата за Израел - не съм чел подробно какво става в момента в Израел, но съм изненадан от ниския процент. Явно в някои медии са завишили процентите преди време. Има ли надеждна статистика как децата преболедуват този вирус и какви са трайните последици от него, каква е смъртността при тях? Защото простият факт на разболяването сам по себе си не е проблематичен. Защото реално децата и младите хора би трябвало да го минават най-леко и безпроблемно. Естествено, че има изключения - като всяко правило - става дума по принцип. Т.е. поне на теория именно те са тези, от които се очаква в най-голяма степен да допринесат за изграждане на някакъв групов имунитет, ако такъв реално може да се изгради срещу ковид-19.
Somebodyelse
на 09.09.2021 в 17:40:51 #9Таратонго написа: В САЩ официално отхвърлят PCR тестовете като надеждни —- Сериозно ??!!! Давай линк.