Спешните центрове и филиалите на спешна помощ в цялата страна ще бъдат реновирани по спечелен от здравното министерство проект. Това увери министърът на здравеопазването д-р Петър Москов пред журналисти в Министерския съвет. Щели да бъдат закупени и нови линейки.
„Всичко това е заложено в големия проект, за който вече сме одобрени за преструктуриране, обновяване и ремонт на спешните центрове, на филиалите на спешната помощ и закупуване на 600 нови линейки”, увери Москов.
Той похвали екипа си за свършената работа, тъй като само филиалите на спешна помощ в страната били 179, което означавало много работа с проекти.
Според него основният проблем за ефективността на работата на медиците в спешните звена щял да се реши с въвеждането на нов стандарт и триаж, тоест определен тип въпросник, с който ясно се регламентирала степента на спешност на дадено повикване.
„Тези протоколи ще бъдат въведени още този месец”, увери още Москов. Той уточни, че се планира и по-нататъшното им заместване в електронен вариант.
Припомняме, тази сутрин медици от столичната Спешна помощ излязоха на спонтанен протест. Те са недоволни от несигурността и от факта, че с ограничен ресурс трябва да покриват много повиквания. Сред проблемите са и многото лъжливи обаждания. В много от случаите хората лъжели и за състоянието си, определяйки го като спешно.
„Няма да допусна новите правила, които са европейските и обективните правила за това как се определя едно състояние дали е спешно или не, да компрометират здравето или живота на пациентите”, категоричен бе здравният министър.
Той настоя, че трябвало да има време, в което и пациентите, и служителите на спешна помощ да свикнат с новия начин на работа, който ще бъде въведен.
„Крайният срок за това заедно с електронното обезпечаване е март следващата година”, изтъкна Москов.
Според него благодарение на работата по изпълнението на програмата, приета от правителството, няма лекар в „Спешна помощ”, чието възнаграждение да е под 2000 лева. „От финансова гледна точка не би трябвало колегите да имат проблем с начина, по който се увеличават доходите им”, коментира още Москов.
Той посочи, че случаите, в които пациентите неправомерно звънят на телефон 112 не са изключение. Петър Москов изтъкна, че начинът за справяне с този проблем минава през информационна кампания за начина, по който работи спешна помощ.