Европейският комисар по климатичните промени потвърди ангажимента на ЕС да прекрати продажбите на нови автомобили, които отделят въглероден диоксид, до 2035 г., въпреки натиска от някои правителства и автомобилни производители за преразглеждане на тези цели. Според приетия закон, новите автомобили на дизел и бензин ще бъдат фактически забранени, а по-строги ограничения за емисиите на въглероден двуокис ще влязат в сила още през следващата година, предава "Ройтерс".

Еврокомисарят за климата Вопке Хукстра заяви пред Европейския парламент, че регулациите осигуряват предвидима среда за инвестиции в автомобилната индустрия и ще се обсъждат мерки за постигане на поставените цели. "Много от ръководителите на автомобилни компании, с които разговарям, потвърдиха, че могат да постигнат целите," каза Хукстра, като допълни, че секторът настоява за по-големи обществени инвестиции в инфраструктура за зареждане на електромобили.

Някои държави, като Италия и Чехия, изразиха притеснения относно спада в продажбите на електрически автомобили и поискаха от Европейската комисия да преразгледа политиката. Въпреки това, Хукстра подчерта, че ЕС няма да променя приетите ограничения за автомобилния сектор, но ще се водят преговори с индустрията относно бъдещото развитие.

Европейската комисия е договорила изключение, което позволява продажбата на автомобили на синтетични горива след 2035 г., по искане на Германия. В отговор на запитване от парламентаристи относно евентуалната роля на биогоривата, Хукстра отбеляза, че няма да отстъпва от вече постигнатите споразумения в тази област.

Очаква се Европейският парламент да вземе решение за новия състав на Европейската комисия по-късно този месец, което може да доведе до одобрение на Хукстра за нов петгодишен мандат в сферата на климатичната политика.

Китай вкарва търговията в преговорите за климата

Китай вкарва търговията в преговорите за климата

Пекин заедно с други развиващи се икономики определят про-екологичните данъци и такси като протекционизъм