Москва и Техеран подписаха споразумение за износ на авиационно оборудване и части за Русия, съобщава иранската агенция Mehr. Документът също така урежда ремонта и техническата поддръжка на руски самолети от ирански ремонтни центрове.

Подписан е и Меморандум за разбирателство за увеличаване на честотата на полетите между двете страни, въз основа на който броят на пътническите полети беше увеличен до 35 на седмица. Съгласно меморандума за разбирателство руските и иранските авиокомпании ще имат право да извършват товарни полети в зависимост от капацитета на самолета, без ограничения.

Заради санкциите, наложени от Запада на руските авиокомпании е забранено да летят над по-голямата част от Европа и Северна Америка. Американските и европейските производители нямат право да продават самолети, части или да предоставят техническа поддръжка. Русия по същество е откраднала милиарди долари под формата на наети самолети, но те ще бъдат иззети, ако напуснат страната. Има опасения, че Русия все повече ще се отклонява от глобалните изисквания за безопасност.

Китай, потенциален съюзник на руския авиационен сектор, не се отзова на помощ в началото на войната в Украйна, но на 17 юни ста ясно, че Китай има готовност да доставя резервни части за самолети на руските авиокомпании.

В Европа са притеснени за състоянието на експлоатираните от Русия самолети

В Европа са притеснени за състоянието на експлоатираните от Русия самолети

Москва няма достъп до резервни части и поддръжка за тях