Агенцията за авиационна безопасност на Европейския съюз (EASA) заяви, че там са "много притеснени" за безопасността на произведените на Запад самолети, които продължават да летят в Русия без достъп до резервни части и правилна поддръжка, предава Ройтерс.

Европейският съюз и Съединените щати решиха да ограничат достъпа на Русия до резервни части след нахлуването в Украйна.

"Това е много опасно", каза Патрик Кай, изпълнителен директор на Агенцията за авиационна безопасност на Европейския съюз (EASA), пред репортери в кулоарите на конференция, добавяйки, че регулаторните органи нямат достатъчно данни за много от самолетите, летящи в Русия или ако има такива. Те говорят за проблеми с безопасността през последните месеци.

Кай каза, че с течение на времето рисковете нарастват. "След шест месеца - кой знае? След една година - кой знае?" Той каза, че има съобщения, че Русия ще бъде принудена да разглобява самолети, за да поддържа работата на другите.

В началото на март "Боинг" и "Еърбъс" заявиха, че спират доставката на резервни части за руски превозвачи.

През април Федералната авиационна администрация (FAA) на САЩ понижи рейтинга за въздушна безопасност за Русия, заявявайки, че Федералната агенция за въздушен транспорт на страната не спазва стандартите за безопасност на Международната организация за гражданска авиация (ICAO).

На руските авиокомпании е забранено да летят над по-голямата част от Европа и Северна Америка. Американските и европейските производители нямат право да продават самолети, части или да предоставят техническа поддръжка. Русия по същество е откраднала милиарди долари под формата на наети самолети, но те ще бъдат иззети, ако напуснат страната. Има опасения, че Русия все повече ще се отклонява от глобалните изисквания за безопасност.

Министерството на търговията на САЩ през март добави повече от 150 самолета "Боинг", експлоатирани от руските авиокомпании, към списък със самолети, за които се смята, че нарушават контрола върху износа на САЩ. Става дума за самолети, експлоатирани от руски пътнически и товарни превозвачи, включително националния превозвач Aeroflot, AirBridge Cargo, Utair, Nordwind, Azur Air и Aviastar-TU. Това решения на Министерството цели "ефективно да спре" самолетите да пътуват извън Русия". Руските превозвачи са поставени и в черния списък на ЕС.

"Аерофлот" спира всички полети извън Русия от 8 март

"Аерофлот" спира всички полети извън Русия от 8 март

Това съобщи авиокомпанията

Американското ведомство заяви, че всяко зареждане, поддръжка, ремонт или резервни части или услуги за тези самолети нарушават контрола върху износа на САЩ и компаниите, които го извършват подлежат на американски правни действия, които могат да включват "дълги срокове затвор, глоби, загуба на експортни привилегии".

По-рано този месец ведомството добави 70 руски юридически лица към своя търговски черен списък, включително няколко самолетни завода.

Китай, потенциален съюзник на руския авиационен сектор, не се отзова на помощ и отказа да доставя резервни части за руските самолети.

Русия се бори да спаси авиацията си

Русия се бори да спаси авиацията си

Санкциите "хапят" все повече