Китай и Европейският съюз (ЕС) се договориха в събота да започнат консултации относно антисубсидийното разследване срещу китайски електрически превозни средства. Това съобщава Politico, като цитира публикация в социалните мрежи на китайското министерство на търговията.
"На 22 юни министърът на търговията Ван Вентао и изпълнителният вицепрезидент и комисар по търговията на Европейската комисия Валдис Домбровскис проведоха видео разговори по искане на последния, публикува китайското министерство в X, бивш Twitter. Двете страни се съгласиха да започнат консултации относно антисубсидийното разследване на ЕС за електрически превозни средства с произход от Китай."
В изявление търговският говорител на Европейската комисия (ЕК) Олоф Гил каза, че Домбровскис и китайският министър са провели "откровен и конструктивен разговор в събота относно антисубсидийното разследване на ЕС за акумулаторни електрически превозни средства, произведени в Китай".
"Двете страни се съгласиха да се ангажират въз основа на факти и при пълно зачитане на правилата на СТО, добави той. ЕС подчерта, че всеки договорен резултат от нейното разследване трябва да е ефективен за справяне с вредоносното субсидиране. Двете страни ще продължат да се ангажират на всички нива през следващите седмици".
Припомняме, че ЕС и Китай са въвлечени в ескалираща търговска война, като ЕС обяви мита върху китайски електрически превозни средства по-рано този месец, а Пекин стартира антидъмпингово разследване на продуктите от свинско месо в ЕС.
По време на посещението си в Китай германският министър на икономиката Роберт Хабек заяви, че вратата на Европейския съюз е отворена за дискусии относно митата на ЕС върху китайските стоки.
"Това, което предложих на моите китайски партньори днес, е, че вратите са отворени за дискусии и се надявам, че това послание беше чуто", каза той в първото си изявление в Шанхай след срещи с китайски официални лица, проведени тази сутринта в Пекин.
Той също уточни, че до ноември има време за диалог между ЕС и Китай по тарифните въпроси и че той вярва в отворените пазари, но че пазарите изискват равни условия.
Временните мита на ЕС трябва да се прилагат до 4 юли, като антисубсидийното разследване ще продължи до 2 ноември, когато могат да се прилагат окончателни мита, обикновено за пет години.
"Това отваря фаза, в която преговорите са възможни, дискусиите са важни и е необходим диалог", категоричен е Роберт Хабек.
Германският министър на икономиката бе на посещение в Китай, като това е първото на високопоставен европейски служител, откакто Брюксел предложи по-високите мита върху вноса на китайски електромобили.
projekt
на 23.06.2024 в 13:46:30 #1малко е лицемерно поведението на ЕС. всяка година в Европа се раздават милиарди в подкрепа на компании бизнеса, нови машини, по добри условия на труд, строителство на предприятия и какво ли не. но в същото време от ЕС се сърдят че и Китай правили така.... а защо всъщност китайските стоки са по евтини, дори на висококачествени продукти. досега всеки говори и се оплаква от цени. досега никой не се е оплаквал от качеството на китайските електромобили които се доставят в САЩ и ЕС. никой не е казал че са боклуци, че се чупят, или каквото и да е. непрекъснато има оплаквания от някоя тесла, от западни автомобили които са се запалили.....но за китайските поне до момента никой не се е оплакал. Китай има евтина и образована работна ръка, Китай има евтини сурови - собствени и вносни. какво има ЕС - скъпа и мързелива работна ръка. скъпи ресурси, скъпи ток и газ. и как тогава да си конкурентоспособен.... вижте Германия. когато остана без евтините суровини от Русия и икономиката на Германия тръгна надолу. жалка че ЕС се върза на акъла на САЩ. с повече мита просто китайските автомобили ще станат по скъпи, но европейските няма да станат по евтини. интересно че когато Китай каза че ще сложи санкции/мита и европейците почнаха а се чешат и да се чудят как ще заместят китайските пазари.