Китай пощади големите производители на коняк Pernod Ricard и Remy Cointreau от нови мита до 35% върху бренди от ЕС, при условие че се продават на минимална цена, предава "Ройтерс".
Министерството на търговията на Китай издаде окончателното си решение след анализ на вноса на европейско бренди, предимно коняк от Франция, пуснат на пазара за първи път миналата година.
Френски производители на коняк се оплакаха, че са се превърнали в изкупителна жертва в по-широк търговски спор между Брюксел и Пекин заради вносните мита, наложени върху произведените в Китай електрически превозни средства.
Миналият октомври Китай наложи временни антидъмпингови мерки до 39% върху вноса на бренди от ЕС, включително върху френски марки, сред които Hennessy и Remy Martin, след като Европейският съюз обвини Пекин, че предоставя несправедливи субсидии на автомобилната си индустрия, и наложи мита върху вноса на електрически превозни средства, произведени в Китай.
Месечният износ на коняк за Китай, най-ценният пазар за спиртни напитки в света, е спаднал с до 70% поради търговския спор, според данни на Националното междупрофесионално бюро за коняк (BNIC).
Миналата седмица "Ройтерс" съобщи , че френски производители на коняк са постигнали предварително споразумение за минимални цени на вноса за китайския пазар, но че Китай ще финализира сделката само ако бъде постигнат напредък по отношение на митата на ЕС за произведените в Китай електрически превозни средства.
Новината вероятно ще бъде приветствана от производителите на бренди, които също отбелязаха спад на продажбите в Съединените щати, най-големият пазар на коняк в света по обем, в резултат на инфлацията и икономическата несигурност.