Шефът на Volkswagen Мартин Винтеркорн е подал оставка.
Това обявиха от компанията след заседание на Надзорния съвет на автомобилния гигант, съобщиха световните медии.
„Шокиран съм от събитията през последните няколко дни. Преди всичко съм смаян, че е възможно неправомерно поведение от такъв мащаб във Volkswagen Group", отбеляза в съобщение вече бившият шеф на автомобилния гигант.
Като изпълнителен директор поемам отговорност за нередностите, които бяха открити в дизеловите двигатели и следователно молбата на Надзорния съвет да се съглася да прекратят моите функции като изпълнителен директор на Volkswagen Group. Правя това в интерес на компанията, макар че аз не съм направил нещо грешно от моя страна, добави той.
Според него автомобилната компания се нуждае от „нов старт".
„Винаги съм бил каран от моето желание да служа на тази компания, особено на нашите клиенти и служители. Volkswagen винаги е бил и винаги ще бъде моят живот", поясни Винтеркорн.
"Процесът по изясняване и прозрачност трябва да продължи. Това е единственият начин за връщане на доверието. Убеден съм, че Volkswagen Group и екипът й ще преодолеят тази сериозна криза", завърши той.
Припомняме, през последните дни гръмна грандиозен скандал, след като стана ясно, че над 11 милиона автомобили от марката за използвали софтуер, който прикрива реалните стойности на изхвърляните в атмосферата отработени газове.
Разкритието предизвика и ужасяващ срив на акциите на концерна. След като на 18 септември една от тях се е търгувала за 162,20 евро, то тази сутрин в 9:15 часа акциите се сринаха до 98,18 евро, като час по-късно възвърнаха малко от стойността си, покачвайки се до 108,10 евро. След новината за оставката на Винтеркорн една акция се вдигна до 114 евро.
Само преди ден Винтеркорн заяви, че ще остане на поста и ще поправи нанесените от скандала щети, които разтърсиха компанията и автомобилната индустрия.
Все още не е ясен неговият наследник, въпреки че се разпространява информация, че може да бъде заменен от Матиас Мюлер, настоящ шеф на Porsche. Към момента това се отхвърля като възможност.
трактор
на 23.09.2015 в 22:39:59 #5грейт | 23.09.2015 21:35 ================== абе ти вече писа тука, що не си записваш и не ги караш по списъка наред?
трактор
на 23.09.2015 в 22:31:18 #4Их, пропуснаха отново шанса да се наредят сред тройката, а как само им се искаше от "народна кола" да се превърнат в кола на средната класа, а защо не и на хайлайфа? Това е заговор на МИ6 задето отмъкнаха Бентли от англетата, трябваше много да внимават за гафове, чувал съм че си аутсорсват фърмуера в Индия и дори в България, не знам доколко е вярно, единственият ми познат (българин) в тези среди работи за Ауди. За щастие костенурката и другите производни като къмпинг вана, ползващ същият двигател се ползват все-още с голяма популярност, за съжаление Порше не е сред живите за да им даде втори старт.
tashunko_sapa
на 23.09.2015 в 22:21:21 #3грейт | 23.09.2015 20:21 Пак ли ти бе! Пак ли не си си пил хапчетата ??? Ей, това да не са те обичали, като малък и да не са ти давали любов, избива - наистина!
0609
на 23.09.2015 в 21:24:50 #2"макар че аз не съм направил нещо грешно от моя страна" т.е. това с далаверата със скапаните ви дизели е станало случайно и ти жертвен агнец
колко несправедливо,какъв ужас само 
Xa-x@v
на 23.09.2015 в 19:36:55 #1Направо да ги закриват и без това забъркаха такива изпражнения,че не знам кой може да им оправи постоянните лъжи.