Германските градове трябва да се борят със замърсяването на въздуха, като налагат такси за изминат участък (тол такси) на шофьорите в зависимост от емисиите, отделени от превозното средство, вместо да налагат общи забрани за по-стари модели автомобили. За това настоя европейският комисар по транспорта Виолета Булц, информира "Франс прес".

След като германският съд през миналия месец постанови, че забраните за движение в някои райони на градовете на най-замърсяващите дизелови автомобили са законни, редовно пътуващите с влак германци, политици, природозащитници и могъщата автомобилна индустрия си размениха удари във връзка с потенциалните изключения.

Съдът в Германия разреши забрана на дизеловите автомобили в градовете

Съдът в Германия разреши забрана на дизеловите автомобили в градовете

Сега всичко е в ръцете на германските провинции и градове

Вместо това "градските тол системи могат да бъдат ефективен инструмент за изчистване на въздуха в градовете" и да помогнат за избягването на "много разочароващи" окончателни забрани, коментира еврокомисарят.

Система за електронно таксуване - евентуално стандартизирана за всички страни от Европейския съюз - би могла да позволи на националните правителства да въведат "динамични тарифи, например в зависимост от нивата на вредните емисии или отрязъка от деня", добави Виолета Булц.

Разходите за създаване на системи за проследяване на автомобилите, влизащи в зоните за таксуване и таксуване на техните водачи, ще бъдат високи, призна еврокомисарят, "но ще се изплатят доста бързо както от финансова гледна точка, така и от гледище на околната среда и защитата на здравето" на градските жители.

Булц добави, че тя "не е сигурна дали безплатният обществен транспорт" е необходим за борба със замърсяването на въздуха.

Спорното предложение беше направено от германското правителство в писмо до Брюксел през миналия месец като една от редицата възможни мерки, които Берлин обмисля за намаляване на замърсяването и да избегне глоби за смога в градовете.

"По-важно е на първо място да се осигури обществен транспорт за възможно най-голям брой хора", коментира Виолета Булц.