Представители на онлайн платформи и рекламната индустрия предадоха на еврокомисаря по цифрова икономика и общество Мария Габриел индивидуални пътни карти, които очертават конкретни стъпки за прилагане на кодекс за добри практики за борба с дезинформацията онлайн, договорени на 26 септември.

Кодексът е саморегулиращ се набор от ангажименти, търговски асоциации, представляващи рекламодатели и рекламната индустрия ще се борят с дезинформацията на доброволни начала.

Ако в края на годината няма достатъчно напредък, тогава ще се прецени какви допълнителни действия да бъдат предприети с оглед и на предстоящите европейски избори, коментира българският еврокомисар.

Facebook и Google борят фалшивите новини след натиск от Брюксел

Facebook и Google борят фалшивите новини след натиск от Брюксел

Наближават изборите за Европейски парламент

Google, Facebook, Mozilla и Twitter представиха подробни индивидуални пътни карти, съдържащи конкретни действия, показващи как планират да разширят инструментите си срещу дезинформацията преди изборите за ЕС.

Сред тях са инструменти за прозрачност за политическа реклама, обучение на политически групи и избирателни органи, създаване на европейски избирателни центрове и засилване на сътрудничеството за проверяване на факти.

Търговските асоциации EACA, EDIMA, IAB Europe, UBA и WFA също подписват кодекса за добри практики, като се ангажират да спазват целите на Кодекса.

Френският парламент прие законопроекти срещу фалшиви новини

Френският парламент прие законопроекти срещу фалшиви новини

Опозицията вижда "Полиция на мисълта" на Оруел в тях

"Много съм доволен от стъпките, които сме предприели днес. Това наистина е печеливша ситуация, не само за участниците в тази система, но и за обществото. Сътрудничеството между проверяващите факти, онлайн платформите и рекламната индустрия ще помогне ефективно да се борим с дезинформацията. Работейки съвместно с платформите и рекламната индустрия, имаме реален шанс да гледаме спокойно към европейските избори следващата година", коментира еврокомисар Габриел.

Комисията ще подкрепя активно и ще следи стъпките и ефективността на тези пътни карти и ще се стреми към още по-добро прилагане на кодекса на добрите практики преди изборите за Европейски парламент.

Подробните отделни пътни карти съдържат конкретни действия, показващи, че платформите планират да разширят инструментите си срещу дезинформация спрямо всички държави-членки на ЕС преди евроизборите.

Дигиталното бъдеще на Луковит

Дигиталното бъдеще на Луковит

До този момент Европа няма ясна и категорична позиция

"Призовах индустрията да предложи в Кодекса осезаеми стъпки за борба с дезинформацията. Ангажиментите в него представляват първи положителен резултат от подхода на Европейската комисия за справяне с онлайн дезинформацията. Няма да е достатъчно кодексът да бъде изготвен само на хартия. Той трябва ефективно приложен и да бъде последван от действия", обясни Габриел.

"Това не е кодекс на Европейската комисия. Това е кодекс на всички участващи в неговото изработване - на платформите, на рекламната индустрия, на академичния сектор, на журналистите, на неправителствените организации. Това е един общ, координиран отговор на всички и очаквам неговото приложение и ясни ангажименти", добави българският еврокомисар.