Магазините и фирмите в централната част на Лондон, които се надяват да получат така необходимия тласък от продажбите в Черния петък, бяха засегнати от прекъсване на метрото, след като шофьорите проведоха най-голямата си стачка от 2018 г., информира "Ройтерс".

24-часовата стачка, която започна в 4:30 часа местно време (6:30 българско), доведе до спиране на линиите "Пикадили", "Ватерло" и "Сити" и закъснения по линиите Jubilee, "Централна", "Виктория" и "Северна".

Администрацията на транспорта в Лондон уточни, че метрото извършва 58% от обичайните си услуги.

Напускането на 2000 членове на Железопътния, морския и транспортния синдикат (RMT) дойде след разногласия относно плановете на транспортната администрация в Лондон да накара шофьорите на метрото да поемат смени през нощта.

Стачките удариха петте линии, където транспортната администрация използваше специални шофьори в нощното метро, като линиите "Ватерло" и "Сити" също бяха спрени, тъй като споделят много от своите шофьори с линия "Централна".

Услугата на метрото в петък и събота през нощта беше спряна по време на пандемията. Тя трябваше да бъде рестартирана с ограничена услуга в събота.

36-годишният Джо Суафъм, който пътува от Норт Гринуич до Мургейт, за да работи за фирма за поддръжка, каза, че пътуването му е отнело два пъти повече време и е довело до закъснението му за работа с 45 минути.

"Пътуващите за работа бяха по-малко прощаващи, когато се опитваха да се качат на влаковете и бях бутнат два пъти надолу по платформата - за щастие линията Jubilee има стъклена стена за безопасност", каза той.

"Но мисля, че влаковите работници не трябва да бъдат принуждавани да работят в часове, за които не са подписали договор", добави той.

Магазини в центъра на Лондон заявиха, че стачката може да навреди на продажбите в Черния петък, един от най-натоварените дни за пазаруване в годината.

"Моментът на стачката е особено разочароващ и е истински удар в зъбите за сектора на гостоприемството и търговията на дребно в Централен Лондон", подчерта Рос Морган, главен изпълнителен директор на London Business Alliance, който представлява 500 компании в лондонския Уест Енд.

Транспортната администрация на Лондон заяви, че няма планове за провеждане на преговори с ръководителите на RMT. "Оставаме отворени за разговори, но засега няма конкретни планове", отбеляза говорител.