127 дейности, предложени от Европейския моден съвет, дават идеи за изготвянето на новата икономическа стратегия „Европа 2020".
Те са обединени под заглавието „Модна Европа" и са получили високата оценка на председателя на ЕК Жозе Барозу.
Платформата за „Обединена и Силна Модна Европа" показва едно от направленията за постигане и отчитане на интелигентен, устойчив и всеобхватен растеж на общността.
С официално писмо до президента на Европейски моден съвет Надя ВЪЛЕВА, Барозу изразява задоволство от предложенията.
Приветствам подкрепата на европейската модна индустрия по стратегията Европа 2020, посочва председателят на ЕК.
Барозу оценява високо и волята на Европейския моден съвет да допринесе за успеха на стратегия 2020.
Платформа „Обединена и Силна Модна Европа" е разработена с участието на Австрия, Белгия, Дания, Естония, Унгария, Холандия, Румъния, Норвегия.
В инициативата се включват и асоциираните страни членки Албания, Босна и Херцеговина, Исландия и Украйна, всички те представлявани от своите национално-представителни неправителствени модни организации.
Предложенията целят утвърждаване на световното модно лидерство на Европа.
Според Европейския моден съвет идеите в платформата отговарят напълно на призива на Жозе Барозу: „да бъдем дръзки и амбициозни".