Пентагонът е идентифицирал критични проблеми в американския изтребител от пето поколение F-35. Това съобщава изданието Defense News, позовавайки се на доклад на ведомството.

По време на изпитателен полет американските военни са стигнали до заключението, че версията F-35B със скъсено излитане и вертикално кацане ще има само 2100 летателни часа, което е около една четвърт от очаквания експлоатационен живот от 8000 часа. Това означава, че част от самолета, който струва почти 100 млн. долара, ще бъде отписана още през 2026 година.

Русия подобрява стелт възможностите на Су-57, за да унищожава F-35 и F-22

Русия подобрява стелт възможностите на Су-57, за да унищожава F-35 и F-22

Американски учени обясняват, че не виждат стелт възможност в дизайна

Експертите също така смятат, че точността на вградения автомат F-35A е неприемлива и не отговаря на техническите стандарти, предписани в договора с производителя.

Пенсионираният генерал-майор от американските военновъздушни сили и директор по експлоатационно изпитание Робърт Бехлър съобщи, че самолетът има сериозни програмни грешки.

"Автономната логистична информационна система (ALIS), разработена от компанията Lockheed Martin и предназначена за повишаване на ефективността на техническата поддръжка и летателните операции, все още не работи правилно", отбеляза Бехлър.

САЩ пробват F-35B с първа бойна мисия в Афганистан

САЩ пробват F-35B с първа бойна мисия в Афганистан

Очакват ударите да са в следващите дни

От отдела по експлоатационни изпитания и оценка към Министерството на отбраната на САЩ подчертаха, че данните, предоставени от ALIS, често са непълни или напълно неверни. Според експерти "при стресови условия" това може да попречи на способността на машината да реагира на противника.

Освен това експертите отбелязват неудобството в експлоатацията на системата - често автоматизираните функции изискват ръчно въвеждане. От своя страна корекцията на данните отнема много време и води до отлагане на началото на полета или дори до неговата отмяна.