Руски петрол и продукти са попаднали в капана на четири танкера, след като САЩ наложиха нови санкции на корабите, свързани с Иран.
Това сочат данни, цитирани от "Ройтерс".
Развитието на събитията показва как Москва и Техеран са засилили сътрудничеството си пред лицето на нарастващите западни санкции и как Западът се опитва да разплете сложната мрежа от фирми, за да намали пропуските и приходите на двете държави.
На 4 април САЩ наложиха нови санкции, свързани с Иран, срещу корабната фирма Oceanlink Maritime DMCC и нейните кораби, като се позоваха на ролята ѝ в превоза на стоки от името на иранската армия.
САЩ използват финансовите санкции, за да изолират Иран и да нарушат способността му да финансира своите марионетни групировки и да подкрепя войната на Русия в Украйна, заяви Министерството на финансите.
Списъкът на корабите, на които са наложени санкции, включва три танкера за гориво, които са натоварили петролни продукти през февруари-март, и танкер за суров петрол, който е натоварил руски петрол в началото на април.
Много големият танкер за превоз на суров петрол (VLCC) Anthea е натоварил около 200 000 метрични тона руски суров петрол Urals край Лаконския залив близо до Гърция чрез отделни прехвърляния от кораб на кораб (STS) с два кораба в края на март и в момента е закотвен в Суецкия канал с петрол на борда, сочат данните от Лондонската фондова борса (LSEG).
Корабът е на котва в Суецкия канал от началото на април.
Друг кораб, на който са наложени санкции - Elsa - е взел мазут на борда си през март чрез прехвърляне от кораб на кораб близо до гръцкото пристанище Каламата, сочат данните на LSEG.
Според данните мазутът, около 100 000 тона, е доставен в Каламата от руските пристанища Санкт Петербург и Уст-Луга през март.
Клер Джунгман, ръководител на екипа на американската застъпническа група "Обединени срещу ядрения Иран", която следи трафика на танкери, свързани с Иран, чрез сателитни данни, потвърди движението на двата кораба, като добави, че от 2021 г. насам Elsa е транспортирала над 9 млн. барела ирански суров петрол или мазут до ОАЕ, Сингапур и Китай.
Elsa е на котва край Сингапур от началото на април, според данни на LSEG.
Другият кораб, Hebe, е бил натоварен със 100 000 тона мазут в руските балтийски пристанища Санкт Петербург и Уст-Луга. Танкерът се е насочил към Суецкия канал, но крайната дестинация все още не е ясна.
Корабът Baxter, натоварен с нафта в черноморското пристанище Новоросийск, е бил предназначен за Индия, по данни на LSEG. Танкерът се носи в Арабско море от 5 април насам, сочат данните за корабоплаването.
"Неотдавнашните действия срещу кораби, свързани с иранската армия, открояват сериозна промяна: някои от тези кораби, които преди това са участвали в избягването на санкциите за Иран, са започнали да търгуват с Русия", казва Юнгман.
"Тези кораби са изправени пред сериозни пречки заради вторичните санкции. Пристанищата по целия свят вероятно ще им откажат влизане, за да избегнат последиците от нарушаването на тези санкции", добави Юнгман.
Малко вероятно е руските доставчици на петрол да използват тези кораби или други, предоставени от корабната фирма, в условията на санкции, които сега потенциално се затягат.
ВълкСчадъР
на 13.04.2024 в 16:06:25 #1Изпращането на кораби с мазут не е проблем - проблема е че няма КАК да се плаща ... освен ако не става бизнеса с рубли