Генерал Румен Радев, командир на авиобаза “Граф Игнатиево” пред news.bg.
Ген. Радев, как оценявате екипажа, който представи във фестивала МиГ-29 от авиобаза «Граф Игнатиево»?
Подполковник Димитър Петров и майор Георги Кръстев са от най-опитните летци в авиобазата.
По блестящ начин показаха възможностите на МиГ-29, показаха и възможностите на нашите летци, т.е. какво може българската авиация към момента.
Това е много добра връзка с народа на България - да види къде отиват парите и как се справят нашите летци.
Как виждате бъдещето на българската авиация?
Тя няма алтернатива. Тя просто трябва да има бъдеще и всики сме длъжни да работим за това. В края на краищата, бъдещето на българската авиация е бъдещето на българската национална независимост и суверенитет, а от тази независимост и суверенитет зависят и икономиката, и образованието, и всичко друго.
Крайно време е българската авиация да има стабилен МиГ 29 - добре поддържан, който минимум 5 - 10 години да осигурява покритие на въздушното ни пространство и спешно да имаме нов многоцелеви самолет, който да поеме реалани и сериозни задачи.
А реализацията на т.нар. "План 2015"за модернизацията на армията как я виждате?Необходимо е решение още тази година - 2009-а за по-нататъшната реализация. "План 2015" означава той да бъде изпълнен в 2015 г.
Но нека не си мислим, че ако някой вземе пушка за два дена ще се научи да стреля. Цялата процедура по избора, производството, доставката, усвояването на един нов самолет отнема минимум 5 години.
Така че решенията трябва да се вземат сега. Крайно време е да се вземат сега, за да могат те да се разгърнат в следващите 5 години. Първото условие да имаме изтребителна авиация е да стабилизираме МиГ -29, за да можем сами да гаранатираме нашето въздушно пространство, което ни е задължение по линия на НАТО.
И второто - да изберем наистина един самолет с широк спектър от способности. Защото ще имаме малко самолети - не повече от 20 по "План 2015", така че не можем да разчитаме на количество.
Можем да разчитаме единствено на качество - качество на самолетите и качество на летците. Трябва да избираме най-доброто и да инвестираме в изключително добра система за подготовка на летци.
chjornajat kot
на 03.06.2009 в 17:11:44 #15rumen221, бе ти ставаш поне за министър на отбраната - съвсем сериозно !!! Защо не се кандидатираш към някоя партия за депутат - без тия на комунягите и смръдливите цигани ?
rumen221
на 26.05.2009 в 15:36:38 #14Приятели, Да си дойдем на темата. НАТО не е девически клуб, а ВОЕННА ОРГАНИЗАЦИЯ,СТОЯЩА ПРЕД ГОЛЕМИ ПРЕДИЗВИКАТЕЛСТВА...!!! Иран и ислямските екстремисти не мислят да се отказват от агресивните си намерения и е въпрос на време и случайност, за да започнат масови кръвопролития. За тези хора мястото, времето и конкретните жертви нямат значение... Въпрос на не много време, е Турския ислямизъм да свали благата си маска и да започне "свещен поход" на Балканите. НИЕ ЩЕ СМЕ ПЪРВИТЕ...!!! ПОМНЕТЕ КИПЪР...!!! ЗА ДА ИМАТ РЕАЛНА ВОЕННА СТОЙНОСТ, НАШИТЕ ВВС ТРЯБВА ДА ПРИТЕЖАВАТ ПОНЕ: 1. Самолети за ДРЛО от типа ЕМВ-145, с радар "Ериай" - 5бр. 2. Многоцелеви бойни платформи - 72+18 учебно-бойни. Други 12 учебно-бойни машини са нужни за ВВУ. (най-подходящи са последния вариант на Шведско-Американския "Грипен") 3. Бойни вертолети - 32.(най-подходящ е Италиано - Американския АВ-129Мангуста, но и Ми-24 става, след модернизация на авиониката и въоръжението) 4. Транспортни вертолети-32. (най-подходящи са АВ-229(паралелно с АВ-129) или последния вариант Ми-17(паралелно с Ми-24), Кугър са безполезни "боклуци") 5. Транспортни самолети-18. (Спартан са изключително подходящи) 6. ЗРК, с радиус на действие: - над 100км - 1бр. - около 35км - 6бр. - около 10 км. - 12бр. - ПЗРК - около 6км. - над 600бр. 7. Военно-въздушно училище с 24бр. Л-39, но с удължен ресурс и модернизирана авионика. (РС-7 са неподходящи). 8. Бойни пилоти не по-малко от 250...!!! В днешни времена всички се снабдяват с най-модерните технологии използвайки военните си бюджети за непряки овсетни сделки. ЗА ВВС ТРЯБВАТ 10 МИЛИАРДА ЕВРО, ЗА 10г. - Това е напълно възможно, а в условията на криза дори е крайно необходимо, но с използване на МАКСИМАЛЕН БРОЙ НЕПРЕКИ ОФСЕТНИ СДЕЛКИ, КОИТО ЩЕ ФОРСИРАТ ТЕХНОЛОГИЧНО ИКОНОМИКАТА НИ...!!! ...И ДА, ДА НЕ СЕ КРАДЕ И НЕ СЕ РАБОТИ ЗА ЧУЖДИ ИНТЕРЕСИ, КАКТО СЕГА...!!!
nono
на 26.05.2009 в 10:13:25 #13Освиркаха Станишев в Пловдив. Иво Инджев http://ivo.bg/ Направили са го граждани. Последният път, когато това се случи публично, гражданите бяха общински съветници от София. Бяха предизвикани от режисираното среднощно появяване на министър-председателя на централен столичен булевард, на който той демонстрира загриженост за софийския боклук. На събитието в столицата, макар и в крайно необичаен късен час, бяха накацали многобройни медии и новината, украсявана от надменната началническа усмивка на премиера, беше доведена до знанието на всяко българско семейство. Сега в Пловдив освиркването също е филмирано, но липсва медийният ентусиазъм. Някак си не е поръчано. А и Станишев не се хили този път. Напротив, загубил е дар слово. Не ще да отговаря на въпроси. А как само отговаряше при случката с боклука – даже сам ги предизвикваше! Сега го освиркват, утре го отсвирват. Това ще да е знамението на гражданското неподчинение в Пловдив, което най-после развали непомръкващото самочувствие на др. Станишев. Утре и в други градове.
Taralez
на 26.05.2009 в 00:47:14 #12които сриват половината летища и логистика и чак след това пускат изтребителите и многоцелвките. ========================================== от 39 г. насам всеки я ползва тази тактика като имаш летящи ракети и стратегически бомбардировачи деистващи на голяма височина извън вражеския обсег защо да си губиш времето да печелиш въздушно надмощие чрез изтребители - бавна, досадна, дълга и несигурна работа
Varvarin
на 25.05.2009 в 17:56:27 #11Шуменец, точно така е. Авиация, която да е адекватна и топ за 21 век е вече нещо много скъпо струващо. Миг 29 бяха супер изтребители, но вече са остарели морално. Ако става дума да се противопоставят на Ф16 - да (макар и да отстъпват на блок модификациите), но в 21 век във въздуха вече вдва ли ще има "дог-файтс". Всичко ще се решава от това кой има по-добра радарна система, по-добър стелт, по-далекобойни ракети. See first shoot first е бъдещето, както и сложните системи за информационна обмяна, които включват и посочения от теб АУАКС. Дори не е нужно самолетът, който изстрелва ракетата да "вижда" противника или да го засича, достатъчно е да получи данни за насочване. Руснаците се опитват да борят "стелтовете" на Усаците със Заслон, но това е нещо несигурно и е силно защитно. Самолет ползващ Заслон над вражеска територия е маркер с огромна мишена в небето на която пише "Аз лъча като звезда, уцелете ме". Въобще нещата се промениха много полседните 10-ина години и изказванията на нашите тикви изглеждат напълно неадекватни на фона на съвременната обстановка.
Шуменец
на 25.05.2009 в 17:44:52 #10Няма спор, че руските изтребители МиГ-29, Су-27 и т.н. са господари в близък бой. ''Проблема'' е, че в един съвременен въздушен бой никой няма намерение да влиза в ''пряк контакт'' с противника. Съвременните изтребители имат мощни радари, покриват се със СТЕЛТ покритие (поглъщащо или разсейващо елетромагнитните лъчи на противниковия радар), с инфрачервени датчици засичащи противниковия самолет по топлинното излъчване на двигателите му, както и с двигатели с минимално излъчване в инфрачервения спектър и т.н. и т.н. Целта е противника да бъде засечен от разстояние поне 200км (за това помага не само мощния бордови радар, а и информация постъпваща от АУАКС, сателити, наземни станции) и да се действа на принципа "стреляй и забрави". А че руските изтребители нямат равни в близкия въздушен бой си е истина...
Seewolf
на 25.05.2009 в 17:06:02 #9Обикновено всяка държава трябва да има ресурс да се защитава от съседите. Не е ясно нас кой ще ни напада. До няколко години и Сърбия и Македония ще са в НАТО. Е? За Руменчо 10 млрд евро може да не са много, но за една държава, чийто БВП е наполовина на концерна Siemens, са страшно много пари!
Varvarin
на 25.05.2009 в 16:31:07 #8Нешо, за това Руменчо е прав. До появата на блок модификациите на Ф16, всички неруски самолети в 1х1 директен въздушен двубой не могат да се закачат на Миг 29. Ако малко се замислиш и анализираш фактите, ще видиш, че Усаците никога не нападат (последните войни) директно със самолети, а първо минават един хубавичък рейд с крилати ракети + Б2-ки, които сриват половината летища и логистика и чак след това пускат изтребителите и многоцелвките. В директен въздушен двубой Ф16/Ф18 - Миг 29, САЩ биха претърпели също загуби. Има го и факторът численост разбира се. Колко самолета можеха да изкарат Сърбите, или Ирак, колко могат НАТО и/или УСА.
нешо
на 25.05.2009 в 15:11:24 #7В близък въздушен бой, МиГ-29 превъзхожда всички неруски изтребители, затова над Сърбия на практика не се водиха въздушни боеве, а юнаците от НАТО стреляха при първа възможност, дори извън възможностите на ракетите си и бягаха...!!! ...........................................................................................................................................................................................................................................Като ти чете "творенията" някой незапознат ще остане с впечатление,че сръбските МИГ 29 са властвали във въздуха над Сърбия.Действително нямаше въздушни боеве просто защото сръбските Мигове ги криеха из разни хамбари и нито един не излетя за въздушен бой.А защо не излетяха всеки сам чоже да си даде отговор.Същото беше и положението с иракските Мигове.Те също не излетяха,а в това време американските самолети разгромиха всички позиции на иракската армия,включително елитната дивизия"Медина".Щом са по-добри руските Мигове защо в реална бойна обстановка не направиха нищо срещу американците.Иначе на приказки и аз мога да се изкарам по добър боксьор от Тайсън.
шевкед
на 25.05.2009 в 15:03:14 #61. Самолети за ДРЛО от типа ЕМВ-145, с радар "Ериай" - 5бр. (Гърция ги използва активано и ефективно - Турските провокации над островите спряха)) .................. Провокациите ги вършат гръцките ВВС.Тук нещо не си в час.
markov
на 25.05.2009 в 14:52:22 #5Да, без авиация не става, няма кой да ни отпусне заеми за нова техника - затова работата е ясна! а има куп други неща, които накланят везните към Русия, Миг-овете да са ни проблема!
rumen221
на 25.05.2009 в 12:23:30 #4Приятелю "Минувач", За да се използва коя да е техника, е необходим, най-общо казано добър "сервиз", а в момента доставките на части, техника и консумативи се извършва от военно неграмотни цивилни, при това всяка доставка преминава през 5-6 до 8 посредника и поддръжката на която и машина да и, дори и на тостера ти в къщи става безумно скъпо, бавно и накрая - безполезно...!!!
Минувач
на 25.05.2009 в 12:05:29 #3"...Първото условие да имаме изтребителна авиация е да стабилизираме МиГ -29..." Означава ли това, че тези самолети не са стабилни или просто не сме ги усвоили поради малкия летателен опит на летците ни с тези самолети? Все пак тези 16 самолета от по-ново поколение не са много...
rumen221
на 25.05.2009 в 12:03:25 #2Приятели, 1. Самолет МиГ-29, отстъпва на основния Американски изтребител Ф-15(и Еврофайтър) в далечния въздушен бой, но с модифицираната ракета Р-77, възможностите им са практически изравнени(ние нямаме такива ракети), но и Ф-15 имат само САЩ, Израел и Япония. 2. В близък въздушен бой, МиГ-29 превъзхожда всички неруски изтребители, затова над Сърбия на практика не се водиха въздушни боеве, а юнаците от НАТО стреляха при първа възможност, дори извън възможностите на ракетите си и бягаха...!!! 3. Нашите самолети са само с възстановен ресурс на планера, а за да са адекватни, трябва тепърва да се модернизира авиониката. ЗА ДА ИМАТ РЕАЛНА ВОЕННА СТОЙНОСТ, НАШИТЕ ВВС ТРЯБВА ДА ПРИТЕЖАВАТ ПОНЕ: 1. Самолети за ДРЛО от типа ЕМВ-145, с радар "Ериай" - 5бр. (Гърция ги използва активано и ефективно - Турските провокации над островите спряха)) 2. Многоцелеви бойни платформи - 72+18 учебно-бойни.(най-подходящи са последния вариант на Шведско-Американския "Грипен", а сега имаме 16МиГ-29 и 18Су-25) 3. Бойни вертолети - 32.( най-подходящ е Италиано - Американския АВ-129Мангуста, но и Ми-24 става, след модернизация на авиониката и въоръжението) 4. Транспортни вертолети-32. (най-подходящи са АВ-229(паралелно с АВ-129) или последния вариант Ми-17(паралелно с Ми-24), Кугър са безполезни "боклуци") 5. Транспортни самолети-18. (Спартан са подходящи) 6. ЗРК, с радиус на действие: - над 100км - 1бр. - около 35км - 6бр. - около 10 км. - 12бр. - ПЗРК - около 6км. - над 600бр. 7. Военно-въздушно училище с 24Л-39, но с удължен ресурс и модернизирана авионика. (РС-7 са неподходящи). 8. Бойни пилоти не по-малко от 250...!!! ЗА ВСИЧКО ТОВА ТРЯБВАТ 10 МИЛИАРДА ЕВРО, ЗА 10г. - Това е напълно възможно, а в условията на криза дори е крайно необходимо, но с използване на МАКСИМАЛЕН БРОЙ НЕПРЕКИ ОФСЕТНИ СДЕЛКИ, КОИТО ЩЕ ФОРСИРАТ ТЕХНОЛОГИЧНО ИКОНОМИКАТА НИ...!!! ...И ДА, ДА НЕ СЕ КРАДЕ И НЕ СЕ РАБОТИ ЗА ЧУЖДИ ИНТЕРЕСИ, КАКТО СЕГА...!!!
gitscheto
на 25.05.2009 в 04:02:42 #1Държава без армия не ноже.20 самолета тъжно и жалко.Но иначе "ни върви по вода".Кучета безродни.