Българската (военна - б.р.) авиация наистина е пред приземяване. В момента тя се крепи единствено и само на плещите на българските пилоти и на инженерно-техническия състав, които удължиха ресурса на самолетите МиГ-29, Су-25, Ан-30, Ми-17.
Това коментира главният секретар на президента Димитър Стоянов пред БНР. Стоянов е и бивш ръководител на проекта за избор на нов тип боен самолет и бивш началник на щаба на Военновъздушните сили.

Парламентът върна процедурата по избор на нови изтребители

Парламентът върна процедурата по избор на нови изтребители

Според Цветанов с решението се премахва една несправедливост

Припомняме, преди дни, комисията, която беше създадена в парламента, излезе с предложение към Министерството на отбраната да рестартира проекта. Военният министър Красимир Каракачанов трябва да реши откъде ще тръгне проектът и дали да ускори процеса. Ако процесът не бъде ускорен, България просто няма да има пилоти, които да летят с тези самолети, смята Стоянов.

За идеята на военния министър да се ремонтират самолетите, с които разполага армията ни, Стоянов коментира, че МиГ-29, Су-25 са прекрасни самолети, но за времето си, за 80-те години на ХХ-ия век. "Това е все едно да ремонтираме Правец 82 и да работим в съвременните дни с него. Едва ли може да движи Уиндоус, едва ли може да качи съвременния пакет. По същия начин и тези самолети", каза Стоянов.

Депутатите върнаха с крачка назад проекта за покупка на нов изтребител

Депутатите върнаха с крачка назад проекта за покупка на нов изтребител

С 13 гласа "за" срещу 6 "против" докладът беше приет от комисията

Да, те имат своите способности, своите възможности, но на нивото от 80-те години. Няма самолет в западна държава, който да не е модернизиран повече от 30 години. Това е абсурдно. Да, трябва да се ремонтират самолетите с цел запазване на способностите, макар и минимални, с които разполагаме, до идването на нов изтребител. За съжаление, процедурата беше върната в изходна позиция.

Димитър Стоянов отхвърли обвиненията срещу президента в лобизъм по отношение на избора на изтребител. Той припомни, че на 13 май 2014-а година генерал Радев като командир на ВВС описва в свое становище какво представляват самолетите "Юрофайтър".

В заключителната част на това становище той предлага, с цел осигуряване на равнопоставеност на всички страни-участници в този конкурс. Радев предлага да бъдат проведени такива срещи освен с италианската страна, тъй като "Юрофайтър" е производство на Италия, да бъдат проведени такива срещи и с Швеция, и със САЩ, и с Португалия. Тази информация е спестена, заяви Стоянов.

Президентът с политическа щета покрай изтребителите, видя Бойко Ноев

Президентът с политическа щета покрай изтребителите, видя Бойко Ноев

Определя Борисов за душманин на армията, дори и сам да не разбира това

По думите му, месец по-късно ген. Радев пише т.нар. опорни точки. Към тях в това писмо е добавено и мнение за самолетите "Грипен". Първата част е положителната страна, а втората част - съответно недостатъците, които имат тези самолети. Едва ли човек, който лобира и е потупван по рамото с 5 млн. лв., би си позволил да посочи тези отрицателни страни на самолетите "Грипен".

Според президентския секретар, зам.-председателят на ГЕРБ и председател на парламентарната група на партията в НС Цветан Цветанов е свикнал да дава едни предварителни "присъди".

Предварителните "присъди" бяха произнесени още преди да се запознаят с цялостната документация. Членовете на комисията така и не можаха да разберат за какво става въпрос въобще с работата на експертната група, с тези документи. Те работиха изборно, вадиха части от документи и ги представяха с една единствена цел - да бъде изопачена истината, да бъде показано и затвърдено някакво негативно отношение към президента Радев. Това бяха неща, предварително подготвени, и бяха спуснати като опорни точки.