В рамките на няколко месеца трябва да бъде положено началото за изграждане на фериботна връзка между България и Грузия, за да се върне блясъка на пристанище "Варна". Това обяви премиерът Бойко Борисов на брифинг в Министерския съвет след среща с грузинския си колега Мамука Бахтадзе.
Министър-председателят има желание фериботите от България за Грузия да станат два на ден, от по два на седмица. Двете държави трябва да се ангажираме да няма никакви административни пречки, призова премиерът Борисов и допълни, че България усилено строи АМ "Хемус", така че и с подобен фериботен обмен ще върнат блясъка на пристанище "Варна".
"10 години си говорим за фериботи и за връзки, нямаме придвижване напред и сега в рамките на 3-4 месеца сме си дали срок да придвижим тези процеси", обеща Борисов и допълни, че такива фериботни връзки са в програмите на приоритети на ЕК.
Борисов посочи, че второто, което трябва да се постигне между двете държави, е дигиталната инфраструктура. Има желаещи инвеститори, ако ли не с помощта на ЕК, трябва да започнем изграждането и полагането на кабела за пренос данни. С това ще се даде възможност за целия Каспийски регион да използва интернет, обясни премиерът.
По думите на Борисов такъв проект отговаря на нашето законодателство и може веднага да стартира.
Борисов се похвали, че стокооборотът между двете държави е преминал над половин милиард долара, но ръстът от 10-12%, който страната ни има в момента, може да бъде и по-голям.
Грузия има подкрепата на България за присъединяването й към Европейския съюз и НАТО. Грузия са много по-напред от Украйна и Молдова, похвали българският премиер грузинската страна.
Върху подготовката за новия дигитален коридор, който да свързва България и Грузия, но и Изтока и Запада, постави акцент в изказването си министър-председателят на Грузия Мамука Бахтадзе.
Грузия и България споделят дълга история на приятелство и добри взаимоотношения, които датират от векове, обясни Бахтадзе и допълни, че изключително много се радва, че двустранните отношения между двете страни са изключителни силни. Бахтадзе заяви, че е оптимист по темата за новия дигитален коридор и се надява на реализация на набелязани различни потенциални проекти в областта на хуманитарните и социални дейности.
"България е в топ 10 на търговските партньори на Грузия", похвали се грузинският премиер и изрази надежда, че успешните проекти между двете страни ще продължат и занапред.
"Пътят ни към Европейския съюз и НАТО ще отвори възможности за Грузия и именно това заляга в пътната карта на Грузия по пътя й към ЕС. Надяваме се да работим в сътрудничество с България, за да постигнем целта си", заяви грузинският премиер.
Legalen
на 16.04.2019 в 20:59:58 #6"10 години си говорим за фериботи и за връзки, нямаме придвижване напред и сега в рамките на 3-4 месеца сме си дали срок да придвижим тези процеси", обеща Борисов и допълни, ч.." " ...че второто, което трябва да се постигне между двете държави, е дигиталната инфраструктура. Има желаещи инвеститори, ако ли не с помощта на ЕК, трябва да започнем изграждането и полагането на кабела за пренос данни. С това ще се даде възможност за целия Каспийски регион да използва интернет, обясни премиерът.." ................................................................................ Наближават избори... Кога ако не сега ще се говори за още един мост на Дунава, интерконектори във всички географски посоки, хъб, отново някъде срамежливо се спомена дигиталната образователна система.. И щом като 10 години не сме успели да свършим нещо защо да не го претупаме за няколко месеца. #3, #6, #7 питат но няма кой да им отговори: кой в условията на пазарната икономика ще финансира проекта, кой ще го експлоатира, ще се натоварват ли 730 (има ли с какво?) пътувания годишно? И може ли да се говори че с наша помощ и съдействие целият Каспийски регион ще полячи интернет? А какво правеха каспийците до сега? Тъжно, когато един държавен мъж говори паушал (на гьотури)! Има желаещи но може и ЕК да помогне. И в пазарната икономика има планиране, има стратегии, има проучване около проекта: технически аспекти, икономическа целесъобразност, финансиране и т.н.. И чак тогава може да се говори със сигурност. И тук само мога да кажа: Боже, пази България от нейните политици/популисти/локумджии! Или просто :лъжци.
Morientes
на 16.04.2019 в 20:21:45 #5Сталин е много доволен, че братска България, която той много обичаше и родната му Грузия ще имат фериботна връзка за зеленчуци и консерви..
QWE
на 16.04.2019 в 18:23:18 #4За избрани бизнесмени държавата на Бокобаши не е само регулатор, а и гарант за кредити.. Туй нещо е в Мраморната зала на МС-то на 8 Юли, 2018 "Домусчиев подписа договор за милиони с Китай Договорът на стойност 135 милиона долара бе подписан днес в Министерския съвет в присъствието на премиерите на България и Китай Бойко Борисов и Ли Къцян."
karamazov
на 16.04.2019 в 15:30:18 #3М..да..! Както отиват нещата скоро ЕС и НАТО ще се установят твърдо в Кавказ.Който изпревари, той ще натовари! Както изтърва Украйна, така Путин изтърва и Грузия. То не може да грабиш от земята на съседа си и после да се сърдиш защо отива при врага ти!
QWE
на 16.04.2019 в 14:41:08 #2Баце, ма нъл промишлената си продукция веч я изнасяме с куфари?? Ти сам туй си го каза?? За кви два ферибота на ден бълнуваш??? Четири ферибота бяха при Варна-Иличовск при бай Тошо.. Два си взеха укрите.. При 54 часов курс Варна Поти.. Ти требе барем още един да си поръчаш или купиш.. А вместо това на Домусага корабчетата подсигури..
Philosopher
на 16.04.2019 в 13:09:39 #1Хемус трябва да бъде завършена максимално бързо, както и Русе - ВТ, Видин-Ботевград. За да дръпне Северна БГ са нужни добри пътни комуникации.