Радикално войната по пътищата трябва да се реши с тол системата и нищо повече. Тол системата може да дисциплинира водачите, защото за 1300 години България никога не се е славила с добри пътища. Това заяви лидерът на ГЕРБ и бивш премиер Бойко Борисов пред журналисти в Партийния дом.
Той напомни, че за последните 4 години няма "нито една изсипана лъжица асфалт", освен на ремонта на столичната улица "Опълченска", където освен всичко друго имало и кал.
Борисов също така заяви, че за последните години никой не е пипнал с пръст строежа на магистрала "Хемус", и допълни, че ако продължи да критикува за инфраструктурните проекти, ще се нареди до политиканството на жертвите.
"Най-голямата причина, огромната причина за катастрофите е високата скорост", посочи Борисов и отново повтори тезата си, че тол системата може да дисциплинира и скорост, и товари.
По въпроса с исканата оставка на шефа на АПИ, Борисов посочи, че това е в ресора на регионалното развитие и благоустройството. Бойко Борисов уточни, че партията му ще участва в Комисията по транспорт в Народното събрание за промените в Закона за движение по пътищата.
Той не пропусна да се заяде с групата на ПП-ДБ за техните коментари, че щели да свалят правителството на Росен Желязков с вот на недоверие, но въпреки това подкрепяли пътя на България за Еврозоната.
"По-добре ПП-ДБ нищо да не подкрепят, защото за 4 години нищо не направиха. Ако свалят някого - да го свалят сега, ако могат, но ние ще вървим твърдо по Плана за възстановяване и устойчивост, Еврозоната и всички мерки за борба с корупцията в МВР, НАП, Митниците и акцизните стоки. Вчера министър Даниел Митов действа адекватно и трябва да разчисти всичко в ГДБОП и след проверките да махне всичко, което би могло да има чадър и да подкрепя действия на контрабандисти", коментира Бойко Борисов.
Той призова журналистите да забранят на ПП-ДБ да гласуват с ГЕРБ-СДС.
По темата за договора с "Боташ", която лидерът на ГЕРБ повдига активно от седмици насам, той заяви, че от последната му среща с медиите, дългът към турската компания е 5 200 000 лв.
"Не са виновни "Боташ", а виновен е този, който е подписал и който е договорил на първо място, който се е тупал в гърдите и вместо сега да се вдигне като държавен глава към държавен глава и да предоговори това, което са договорили, защото половин милиард изтекоха", отчете Борисов.
Той разбира нервността и щетата, която договорът нанесе на България и е толкова голяма, че не е съизмерима с друго.
shtimpo
на 09.04.2025 в 22:52:26 #6Знам за какво говориш. Дори това може да се избегне с преосмисляне максималната скорост по пътищата и ограничаването й само при опасни завои, както и с премахване на ненужна растителност точно до пътя. Но по-важното е с тежка тояга за нарушителите и стимули за изрядните. Още помним как водач убива пешеходец на пътека в града и го награждават с година и половина условно
Как няма да има “война по пътищата”.
Ако няма проблем то тогава няма да има нужда ни от политици, ни от прокурори/съдии/адвокати.
Всички изброени са паразити, които процъфтяват в конфликтни условия
А като стана дума за маркировка..колко пъти съм виждал погрешна такава разрешаваща изпреварване в опасен участък…
Xa-x@v
на 09.04.2025 в 20:18:35 #5shtimpo на 09.04.2025 в 11:52:29 Главната причина е в чипа на хората,който носят на раменете си.Маркировката ли е виновна на т.ъпото животно,че изпреварва на завой,където няма грам видимост.Колко пъти ми се е случвало не мога да ги запомня.Такъв само трудов лагер го оправя и бой от сутрин до вечер.
djeri
на 09.04.2025 в 12:00:38 #4Знае Тиквата къде е спасението и кинтите !!! Но за да се сипе тая лъжица асфалт струваща струва милиони както при него липсват корупционните фактори по този фонд!! И така леко отклонение но целта остава,това ясно с лъжицата и магистралите давайте за боташ понеже е неизмеримо с друго!!!!
shtimpo
на 09.04.2025 в 11:52:29 #3“Най-голямата причина, огромната причина за катастрофите е високата скорост” И го откри сега…дълго след като беше премиер в продължение на десет години и стотици загинаха заради грешна маркировка, липса на светофари, лоша настилка, липсващи/некачествени мантинели подвеждащи знаци и най-сетне заради липса на стимули за изрядни шофьори…
ivaylo-mladenov
на 09.04.2025 в 11:39:29 #2Всичко знае Батко
знайко
на 09.04.2025 в 10:49:54 #1Тиквундерът с дебелото прасе са единственото ни спасение.... Кога ли принципните ни медии ще откажат да ни занимават с тъпотиите им?