Българска браншова камара "Пътища" се противопоставя на изнесените резултати от проверката, извършена от МРРБ на лот 2 и 3 на АМ "Тракия".

На нарочен брифинг миналата седмица, на 12.10.2022 г., в МРРБ служебният министър Иван Шишков коментира резултатите от направени няколко ядкови проби от различни места от участъците: приблизителната обща дебелина на наличната конструкция е 105 см при проектна 120 см на лот 2 на "Тракия". От лот 2 липсват около 12.5% от пътя на стойност 17.5 млн. лв., а от лот 3 липсват около 17.5% от пътя на приблизителна стойност 23.6 млн. лв.

От ББК "Пътища" изразяват недоумение и остро възмущение от тази "спекулативни" твърдения и не приемат обвиненията за състоянието на пътните участъци Лот 2 и Лот 3 на автомагистрала "Тракия".

Пътищарите са изненадани и че атаката идва в момент, когато служебното правителство декларира, че се занимава с конкретни и реални проблеми. "Изненадани сме от разпространените внушения за некачествено изпълнение на участъците от магистралата, без наличието на официални данни от проведения преди дни лабораторен анализ", заявяват от ББК "Пътища".

От Камарата не са съгласни с изнесените изводи като прилагат следните аргументи:

  1. Проведеното обследване обхваща площ по-малка от 10 /десет/ кв.м. спрямо обща площ на двата участъка от АМ "Тракия" от 1 470 000, което е изключително много и не може на тази база да се правят екстраполации за качеството на 70 км автомагистрала.
  2. Лот 2 и Лот 3 на автомагистрала "Тракия" са пуснати в експлоатация преди повече от 10 години, като при самото им изграждане са преминали през редица обследвания, проверки и анализи. От ББК "Пътища" припомнят и че проверки са правени не само от възложителя АПИ, но и от страна Европейската комисия. Обектите са преминали одит и няма констатирани нередности и несъответствия. АМ "Тракия" е отличена и от Европейския парламент като образец за управление на европейски средства, според ББК "Пътища".
  3. Освен че години не е правен поддържащ ремонт на въпросните участъци, пред последните години трафикът по лот 2 е надвишил със 162% планираното при тежкотоварните автомобили и с 376% при лекотоварните автомобили. По Лот 3 надвишаването е 42% при тежкотоварните автомобили и 348% при лекотоварните автомобили.
  4. ББК "Пътища" припомня и одитния доклад на ЕК от 2014 г., когато отново бяха взети проби от АМ "Тракия" и от получените резултати е констатирано, че показателите отговарят на изискванията на Техническата спецификация. Общо през изминалите години от 2 и лот 3 са преминали над 150 проверки. При всяка една досега, експерти са констатирали, че строителството е извършено в рамките на Техническата спецификация.

В края на позицията си от ББК "Пътища" се противопоставят на опитите на представители на държавната власт да злепоставят българските строители и защитават строителя на отсечката, който също излезе със собствена позиция миналата седмица.

"Трейс груп" не приема критики и доклади от проби за лот 2 на "Тракия"

"Трейс груп" не приема критики и доклади от проби за лот 2 на "Тракия"

Според компанията са извършени 140 проверки и не са констатирани никакви нередности