Кой ще поеме политическата отговорност за изгорялата магистрала "Струма", дори и прокуратурата да постигне наказателната отговорност за инцидента. За това попита Георги Свиленски от БСП. На брифинг социалистите изложиха поредица от критики по отношение на политиката в инфраструктурата в страната.
Свиленски припомни, че днес е трябвало да стартира работата на тол системата и всеки преминаващ през страната камион да заплаща за преминато разстояние. Вследствие на вложените средства държавата в лицето на АПИ трябваше да събира пари, с които да ремонтира пътищата. Това обаче не се случва и днес тол системата започва едва своя тестов период. Реално събирането на финансови средства ще започне да става от другата година март месец.
Въпреки всичко, което се изговаря, според социалистите, пътищата в страната са в плачевно състояние. "Вместо да имаме пътища, имаме участъци от магистрали, една цяла работеща магистрала няма. Имаме една магистрала "Тракия", която е с ограничение от 90 км/ч. В продължение на четири дни ни занимават с прехвърляне на отговорности между институциите, въпреки че ги обединява едно име - министър-председателя Бойко Борисов", възмути се Свиленски по инцидента в повредения от пожар участък на АМ "Струма", който ще остане затворен поне още две седмици.
Нека Борисов не го прокарват само през нагласени и подредени участъци, защото неговата работа е да контролира изграждането на участъците, призова социалистът.
Припомняме, вчера Пътната агенция внесе сигнал в Районна прокуратура - Дупница срещу собственика на пламналия цех за преработка и изкупуване на вторични суровини, чийто складирани отпадъци предизвикаха пожара.
Свиленски припомни и че жертвите по пътищата се увеличават, произшествията също се увеличават. Пета година чакаме новите закони за движение по пътищата. Освен това на 19-ти август изтича срокът за общественото обсъждане на Закона за пътните превозни средства, а всичко дотук работи в интерес на лобизма, категорични бяха социалистите.
По думите на Димитър Данчев законът ще гарантира на всеки български гражданин повече такси, повече разходи, повече бюрокрация, по-скъпи ремонти и много административен тормоз. Предвижда се създаването на хартиен паспорт на превозното средство, в което ще се отбелязва дали е претърпял пътнотранспортно произшествие. От БСП смятат, че режимът, по който ще става регистрацията на автосервизите, трябва да бъде уведомителен. Ганчев призова Министерство на транспорта да внесе и наредбите към законопроекта, за да не се изкривява замисълът му, а именно да се намалят катастрофи, които се дължат на техническа неизправност.
Безкрайното чакане пред офисите на КАТ също няма да бъде спестено, опасяват се от партията.
petko-zdravkov
на 16.08.2019 в 20:18:45 #1Малко поукротете топката с искането на политическа отговорност,макар и да са налице предпоставки за това,защото на избирателя му писна от това.Трябва да се търси отговорност,със цялата строгост на закона,защото докато не се вкара в затвора някой за безобразията,които върши,колкото и оставки да са налице,нещата няма да се изправят.Безотговорни бизнесмени,и длъжностни лица по контрола,които си затварят очите пред очевадни нарушения,са в основата на безобразията.Така стоят нещата и с разпространението на африканската чума по сфинете,където много длъжностни лица на отговорни постове не са си свършили работата.Така стоят нещата с незаконните сметища.Така стоят нещата с повредените участъци,на скоро пуснати в експлоатация пътни участъци,и т.н.Няма наказани,има анархия.