Кой ще поеме политическата отговорност за изгорялата магистрала "Струма", дори и прокуратурата да постигне наказателната отговорност за инцидента. За това попита Георги Свиленски от БСП. На брифинг социалистите изложиха поредица от критики по отношение на политиката в инфраструктурата в страната. 

Свиленски припомни, че днес е трябвало да стартира работата на тол системата и всеки преминаващ през страната камион да заплаща за преминато разстояние. Вследствие на вложените средства държавата в лицето на АПИ трябваше да събира пари, с които да ремонтира пътищата. Това обаче не се случва и днес тол системата започва едва своя тестов период. Реално събирането на финансови средства ще започне да става от другата година март месец. 

Въпреки всичко, което се изговаря, според социалистите, пътищата в страната са в плачевно състояние. "Вместо да имаме пътища, имаме участъци от магистрали, една цяла работеща магистрала няма. Имаме една магистрала "Тракия", която е с ограничение от 90 км/ч. В продължение на четири дни ни занимават с прехвърляне на отговорности между институциите, въпреки че ги обединява едно име - министър-председателя Бойко Борисов", възмути се Свиленски по инцидента в повредения от пожар участък на АМ "Струма", който ще остане затворен поне още две седмици.

Нека Борисов не го прокарват само през нагласени и подредени участъци, защото неговата работа е да контролира изграждането на участъците, призова социалистът.

Припомняме, вчера Пътната агенция внесе сигнал в Районна прокуратура - Дупница срещу собственика на пламналия цех за преработка и изкупуване на вторични суровини, чийто складирани отпадъци предизвикаха пожара.

Свиленски припомни и че жертвите по пътищата се увеличават, произшествията също се увеличават. Пета година чакаме новите закони за движение по пътищата. Освен това на 19-ти август изтича срокът за общественото обсъждане на Закона за пътните превозни средства, а всичко дотук работи в интерес на лобизма, категорични бяха социалистите.

Шофьори се обявиха против промени в Закона за превозните средства

Шофьори се обявиха против промени в Закона за превозните средства

Предвижда се санкция за собственици, които ремонтират сами автомобилите си

По думите на Димитър Данчев законът ще гарантира на всеки български гражданин повече такси, повече разходи, повече бюрокрация, по-скъпи ремонти и много административен тормоз. Предвижда се създаването на хартиен паспорт на превозното средство, в което ще се отбелязва дали е претърпял пътнотранспортно произшествие. От БСП смятат, че режимът, по който ще става регистрацията на автосервизите, трябва да бъде уведомителен. Ганчев призова Министерство на транспорта да внесе и наредбите към законопроекта, за да не се изкривява замисълът му, а именно да се намалят катастрофи, които се дължат на техническа неизправност.

Безкрайното чакане пред офисите на КАТ също няма да бъде спестено, опасяват се от партията.

Сивите автосервизи убиват, скочиха от КНСБ

Сивите автосервизи убиват, скочиха от КНСБ

Другите най-сиви сектори у нас - строителство, земеделие и шивашки ателиета