Трябва да се приеме Национална транспортна схема преди да се мисли за реформа в жп сектора. Това посочи председателят на Комисията по транспорт и съобщения в Народното събрание Кирил Добрев и народните представители от БСП Атанас Атанасов и Илиян Йончев на работна среща с Петър Бунев - председател на Синдиката на железничарите в България към КНСБ, съобщават от пресцентъра на БСП.

Повод за срещата е проектът на Министерството на транспорта и съобщенията, свързан с условията и реда за възлагане на обществена услуга за превоз на пътници с железопътен транспорт, който в момента е в обществено обсъждане. 

По думите на Добрев трябва да има яснота как ще се използват съществуващите жп депа, кога и как ще бъде изградена ремонтна инфраструктура, кой ще обслужва и ремонтира остарелия подвижен състав и кога ще има работеща билетоиздаваща система.

От своя страна Петър Бунев посочи, че предложеният подход, който предвижда разделяне на услугата на три отделни лота, не стъпва върху реална икономическа логика. Според него подобно раздробяване на и без това ограничен пазар рискува да доведе не до конкуренция, а до намалена ефективност и дори до заличаване на възможностите за устойчиво развитие на националния железопътен оператор. Бунев беше категоричен, че БДЖ - Пътнически превози остава единственото предприятие с необходимите кадри, структура и опит, което реално може да предоставя тази обществена услуга.

Кирил Добрев път отбеляза, че на 3 юли в Народното събрание ще бъде изслушан вицепремиерът и министър на транспорта Гроздан Караджов, което ще даде възможност за по-задълбочен дебат по проекта. Ще се изслушат и всички заинтересовани страни, подчерта още той.

ЖП синдикатът се обяви срещу частните превозвачи, обмисля протести

ЖП синдикатът се обяви срещу частните превозвачи, обмисля протести

Според Петър Бунев от Синдиката на железничарите един държавен монопол ще се раздели на три частни монопола