Депутати-критици на програмата за саниране живеят в санирани по нея сгради, заяви в ефира на Нова министърът на регионалното развитие Николай Нанков.
Нанков даде пример с червения депутат Таско Ерменков. Той живеел в сграда, която е санирана по европейска програма.
Изискванията по програмата гарантират сигурност. За високите блокове високи над 27 м. е задължително използването на каменна вата, а не стиропор, за да не са горими материали, допълни Нанков.
Регионалният министър е прекалено спокоен в работата си във ведомството, стана ясно по думите му. Няма сътресения в управляващата коалиция заради Истанбулската конвенция, обясни той - Нанков чувства подкрепа от всичките си колеги.
Министърът не пожела да коментира конфликта между вицепремиерите Симеонов - Каракачанов.
Припомняме, двамата влязоха в задочен конфликт по повод предложения от Красимир каракачанов референдум и изказванията на Валери Симеонов за него като "глупотевина". Преди ден вицепремиерът Валери Симеонов коментира, че от страна на Каракачанов има едно голямо деформиране от медийното представяне на коалицията. Симеонов тогава изтъкна, че не са лесни хората, които са коалиция.
Пътят до Калотина ще бъде завършен в следващите две години, обеща министърът. Пътят ще е с габаритите на магистрала и ще бъде високоскоростен.
Синхронно се движат жп и пътната част от българска страна, стана ясно от думите на регионалния министър. Проблемът е в жалбите - ако няма жалби, до края на годината ще стартира работата, увери Нанков. Тежкият участък бил от границата до Драгоман.
Строежът на магистралата до Гърция върви добре и дори се очакват предсрочни резултати. Нанков обясни, че предстои 12 км от пътя от Благоевград до Крупник да бъдат пуснати предсрочно до края на годината.
В началото на март стартира строителството на магистрала Строителството на АМ "Хемус" от Боаза до разклона за Ябланица започва в навалото на март, обясни Нанков и добави, че до края на месеца ще стартира и строежа на 16-километровата отсечка от Белокопитово до Буховци.
Нанков сподели, че следи протестите за пътя до Видин. До средата на годината ще стартира обществена поръчка от Видин до Ружинци, обясни той. Старт ще има и на най-тежкия участък Ботевград - Мездра, но стартът му е зависим от обжалвания. Министърът беше оптимистично настроен, че до 2021 г. ще бъдат завършени участъците.
Проектират се и са в процес на изграждане общо 17 нови тунела. Последните тунели ще бъдат готови до 2023 г.
Санкции от ЕС ще има, ако неизпълним ремонтите на тунелите, обясни министърът.