Ден преди да влезе в сила забраната за ползване на руски петрол у нас, правителственият авиоотряд предупреди, че ще се наложи да спре да изпълнява полети. Това съобщи "Нова телевизия".
В писмо ръководителят на Държавния авиационен оператор Златко Златев уведоми транспортния министър, че на практика от 1 март нямат доставчик на керосин.
Изходът бил дерогацията за тях да продължи да действа или хазната да плаща по-скъпо за гориво.
От Министерството на транспорта съобщиха за "Нова телевизия", че едва вчера са получили предупреждението и засега се въздържат от коментар. Припомняме, че решението за прекратяване на вноса на руски нефт беше гласувано от парламента през декември 2023 г.
Държавният авиационен оператор обяви в писмо, че няма да може изпълнява задачите си заради изтичането на договора с "Лукойл Ейвиейшън България" на 29 февруари. Договорът не може да бъде подновен заради европейските санкции срещу произведените горива от руски петрол.
Писмото е изпратено до транспортния министър Георги Гвоздейков един ден преди изтичането на контракта от шефа на отряда Златко Златев, уточни Euractiv.
"Към момента е невъзможно сключването на нов договор (за доставка на гориво с дружеството на "Лукойл"), което е свързано с наложените ограничителни мерки с оглед действията на Русия, дестабилизиращи положението в Украйна", пише шефът на авиоотряда до транспортния министър.
Правителственият авиоотряд е поискал оферти за доставка на гориво от трите наземни оператора на летище София, но е получил оферта само от "Соф Кънект".
Предложената цена е зад над 3400 евро на тон, а отделно е поискан депозит от 200 000 евро. Дружеството обявява, че тази цена е много по-висока от досегашната и офертата засега не е приета.
Според действащия договор с "Лукойл" авиационното гориво е доставяно за 1009 долара за тон.
Поискано е съдействие и от дружеството на Shell&МОН Aviation, но е получен отказ, защото компанията не се съгласила с поставените от авиоотряда условия. Допълнително усложнение е, че компанията на Shell ще прекрати дейността си в България през юни. Иначе цената на горивото от Shell e сходна на тази на "Лукойл".
Шефът на "Правителственият авиоотряд" информира министъра, че при това положение основна опция е парламентът да предостави дерогация на дружеството за зареждане на гориво от "Лукойл".
Другата възможност е да се приеме много по-скъпата оферта на "Соф Кънект" или да се сключи договор до юни за доставки от Shell&МОН Aviation.
Държавният авиационен оператор оперира един самолет Еърбъс A319, един Фалкон 2000, два хеликоптера Ми-8 и един Аугуста AW109.
bajbor
на 01.03.2024 в 07:23:09 #2Аз не виждам проблем тук.... 3 пъти по скъпо - 3 пъти по малко ще пътуват ( обикновенните хора така се оправят, според чергата)... Разбира се, може да изкарат и дивиденти ако се качат на влака (по чисто, зелено, икономично) или ако пътуват по далеч - наравно с гастарбайтерите на Раян или уиз Еър...
dimitar-dimitrov-Lr8W7Yy2
на 01.03.2024 в 01:25:07 #1Така се случва в държава, в която политиците изпълняват чужди поръчки, вместо да мислят за просперитет и напредък. Пълен провал откъм управленчески способности и анализ.