Ден преди да влезе в сила забраната за ползване на руски петрол у нас, правителственият авиоотряд предупреди, че ще се наложи да спре да изпълнява полети. Това съобщи "Нова телевизия".

В писмо ръководителят на Държавния авиационен оператор Златко Златев уведоми транспортния министър, че на практика от 1 март нямат доставчик на керосин.

Изходът бил дерогацията за тях да продължи да действа или хазната да плаща по-скъпо за гориво.

От Министерството на транспорта съобщиха за "Нова телевизия", че едва вчера са получили предупреждението и засега се въздържат от коментар. Припомняме, че решението за прекратяване на вноса на руски нефт беше гласувано от парламента през декември 2023 г.

Държавният авиационен оператор обяви в писмо, че няма да може изпълнява задачите си заради изтичането на договора с "Лукойл Ейвиейшън България" на 29 февруари. Договорът не може да бъде подновен заради европейските санкции срещу произведените горива от руски петрол.

Писмото е изпратено до транспортния министър Георги Гвоздейков един ден преди изтичането на контракта от шефа на отряда Златко Златев, уточни Euractiv.

"Към момента е невъзможно сключването на нов договор (за доставка на гориво с дружеството на "Лукойл"), което е свързано с наложените ограничителни мерки с оглед действията на Русия, дестабилизиращи положението в Украйна", пише шефът на авиоотряда до транспортния министър.

Правителственият авиоотряд е поискал оферти за доставка на гориво от трите наземни оператора на летище София, но е получил оферта само от "Соф Кънект".

БПГА настоява задължително да търсим дерогация при петролно ембарго

БПГА настоява задължително да търсим дерогация при петролно ембарго

Вероятно ще се наложи рафинерията да спре за малко да работи

Предложената цена е зад над 3400 евро на тон, а отделно е поискан депозит от 200 000 евро. Дружеството обявява, че тази цена е много по-висока от досегашната и офертата засега не е приета.

Според действащия договор с "Лукойл" авиационното гориво е доставяно за 1009 долара за тон.

Поискано е съдействие и от дружеството на Shell&МОН Aviation, но е получен отказ, защото компанията не се съгласила с поставените от авиоотряда условия. Допълнително усложнение е, че компанията на Shell ще прекрати дейността си в България през юни. Иначе цената на горивото от Shell e сходна на тази на "Лукойл".

Над 27 млн. лв. търси Фондът за енергийна сигурност от "Лукойл" за януари

Над 27 млн. лв. търси Фондът за енергийна сигурност от "Лукойл" за януари

Те ще бъдат разпределени за компенсации за транспорт между 300 000 семейства

Шефът на "Правителственият авиоотряд" информира министъра, че при това положение основна опция е парламентът да предостави дерогация на дружеството за зареждане на гориво от "Лукойл".

Другата възможност е да се приеме много по-скъпата оферта на "Соф Кънект" или да се сключи договор до юни за доставки от Shell&МОН Aviation.

ВАС отхвърли иск на "Лукойл" да не плати едни 24 млн.лв.

ВАС отхвърли иск на "Лукойл" да не плати едни 24 млн.лв.

Оказва се, че "Лукойл" и икономическото министерство са изчислили различни суми

Държавният авиационен оператор оперира един самолет Еърбъс A319, един Фалкон 2000, два хеликоптера Ми-8 и един Аугуста AW109.