Девет са вече страните членки на ЕС, които не приемат пакет "Мобилност" в настоящия му вид. Това заяви министърът на транспорта Росен Желязков след днешните му срещи в Брюксел със заместник-председателя на Европейската комисия Франс Тимерманс, европейския комисар по транспорта Адина Валеан и министрите от групата на единомислещите държави.
От самото начало на пакета се противопоставиха шест държави - България, Литва, Латвия, Полша, Унгария и Румъния. От думите на транспортния министър обаче става ясно, че към тях са се присъединили още три.
"Към нашата група от шестте държави се присъединиха, и то по категоричен начин, Кипър, Малта и Естония, изтъкна Желязков. Той посочи, че днес девет министри са показали ясно и категорично, че не приемат случващото се по отношение на непропорционалните и дискриминационни правила, които ще бъдат наложени, за връщането на превозното средство на осем седмици и връщането на водача на четири седмици.
Министрите на транспорта на въпросните страни се срещнаха в Брюксел със заместник-изпълнителния директор на Европейската комисия, отговарящ за Зеления пакт, Франс Тимерманс, и еврокомисаря по транспорта Анида-Йоана Вълян.
Те са получили уверение, че Комисията ще възложи изготвянето на оценка за въздействие върху околната среда, произтичаща от връщането на камионите в страната, в която е регистрирана фирмата.
Припомняме, през септември 2019 г. транспортната комисия на Европейския парламент даде зелена светлина за преговори по пакет "Мобилност" със Съвета на ЕС и Европейската комисия, след като седмица по-рано отхвърли предложението пакетът да бъде изтеглен от Еврокомисията.
Министърът на транспорта Росен Желязков заяви, че ще се бори за отпадането на клаузата за връщането на камионите в страната отправна точка всеки месец.
На 4 април 2019 г. в Европарламента бяха одобрени и трите промени в пакета "Мобилност", на които се противопоставят българските евродепутати и превозвачи.
Пакетът "Мобилност" влезе в дневния ред на пленарната сесия на ЕП на 27 март 2019 г. по предложение на председателя на Алианса на либерали и демократи за Европа (АЛДЕ) Ги Верхофстат. На 27 март текстовете бяха върнати в транспортната комисия.