Правителството прие проекторешението за изграждане на скоростен път до Видин и тунел под Петрохан. Това стана в началото на днешното правителствено заседание.
Относно тунела под Петрохан премиерът Борисов обяви, че държавата го подготвя за концесия. Вицепремиерът Валери Симеонов от своя страна настоя: "Да не се спекулира с това. Тези проекти са заложени в инвестиционната програма на правителството".
От Инициативния комитет благодариха пред медиите на правителството, че има волята за тези два проекта.
Борисов заяви: "Това е наш приоритет. Искаме да го направим, той е за хората, за бизнеса. Над 800 хиляди камиони минават през "Дунав мост 2", коментира Борисов.
Високоскоростният път трябва да свърже София - Видин - Будапеща, Братислава. Той е част от транспортен коридор 1-4.
По повод готвената концесия за тунела под прохода "Петрохан" , Борисов заяви: "На срещата, която направихме с колегите за Петрохан, сме се разбрали - държавата го подготвя за концесия. Тъй като 1.6 млрд. ще отидат за пътя Видин - Ботевград. Тунелът няма финансово-икономическа обосновка към момента и сме се разбрали да го предлагаме на инвеститори, които идват в България. Държавни пари в момента не можем да обещаем, можем да обещаем всички процедури, които към момента вървят, и да кажем: ето ви го, готов е за концесиониране", коментира Борисов, уточнявайки че става въпрос за публично-частно партньорство.
Министър-председателят благодари на всички, които са били на срещата. "Това е наш приоритет и искаме да си го направим", каза още той. "Така че стягайте се, не случайно и при ТОЛ системата имаше яростна съпротива, защото по 1.5 млн. лв. губим на ден, вместо да ги даваме един ден на Видин, един ден на Враца, един ден на Монтана", коментира Борисов.
Министърът на регионалното развитие и благоустройството Николай Нанков заяви, че е огромен финансовият ресурс -1.6 млрд. лв. Той не е планиран в бюджета на МРРБ за 2018 г., но ще бъде осигурен на база на постъпленията от бъдещите приходи на базата на ТОЛ таксите и електронните винетки. Трасето ще бъде разположено извън населените места.
Sandokan
на 07.03.2018 в 19:59:23 #6Lele kolko prosti hora imalo ,razbira se che sa cherveni bokluzi...
karamazov
на 07.03.2018 в 17:46:34 #5borislav-kasabov , Не се тръшкай толкова! Твойта партия БСП си има квартални клубове по интереси.Ако пък няма, да си ги създаде! Лошо няма! Но ОФ-то беше в онова време.Закъснял си.Днес времето е друго, другарю!
borislav-chakarov
на 07.03.2018 в 11:39:01 #4Интересно е как някои изпадат в телешки възторг, като че ли вече пътуват по тая магистрала. Че той я обещава от 10 години. Като я видя готова - тогава ще повярвам. А до тогава - продължава да е бандит и лъжец. А вие, нюза, защо не казвате нищо за оттеглената Истанбулска конвенция? Не ви изнася ли? Щендъри ли сте или сте българи? И защо не е изтеглена и от конституционния съд? Нали разбирате, че щом се е одупил на ***, ще опита пак да я прокара...
karamazov
на 07.03.2018 в 11:27:33 #3Ха сега де .... ! Кой прави нещо за народа? Корнелия Нинова, или Бойко Борисов? Аз не знам за друг министър-председател, който в годините след прехода да се е вслушвал повече в народните искания от Бойко Борисов.И за заплати, и за пътища, и за БАН, и за учителите, и за бизнеса и синдикатите,и за полицейските заплати, и за общините , и за земеделците, и за транспорта, и още за много други всякакви претенции.
dimitar-dimitrov-4abS0o7n
на 07.03.2018 в 11:23:43 #2Принципно е хубаво да има тунел под Петрохан. Но за да се избие такъв проект таксата трябва да е 10-20 лв поне на минаване. При това положение, не знам кой ще мине от там ако вече е платил за винетка има магистрален път до Монтана и до Видин. Единствено хората в Берковица и селата, които си пътуват ще им е по-удобно.
el viejo
на 07.03.2018 в 11:22:56 #1Има си хас, правителството да не одобри предложение на Бойко Борисов! Ха! Ха! Ха! Бойко Борисов успя да направи институциите в България марионетки, на които той лично дърпа конците! Направлявани са, но съществуват! Макар и само за пиниз, както се казва! Дори Тодор Живков, спряган за диктатор, не бе концентрирал толкова власт! Евала!