"Хайде няма нужда от поредния театър на Борисов. Целият проблем можеше да се реши още когато се приемаше държавният бюджет!" Това заяви съпредседателят на "Продължаваме промяната" Кирил Петков с публикация на профила си във Facebook.

Той коментира днешната среща на лидера на ГЕРБ Бойко Борисов, премиера Росен Желязков и финансовия министър Теменужка Петков с представители на синдикатите за протеста на работещите в сектор "Транспорт" в столицата.

По думите на Петков готвеният контрапротест в подкрепа на столичния кмет Васил Терзиев е изплашил Борисов.

"Това, че толкова от вас заявихте, че ще дойдете на протеста тази вечер, накара ГЕРБ да реши проблема, който сами създадоха! Благодаря ви! Това е пътят София и после цяла България да се промени и да продължи своя европейски път напред. Румънците го направиха вчера, ние ще продължим заедно да се борим тук. До довечера, приятели, където с присъствието си показваме, че ни е грижа", пише още Кирил Петков.

Синдикатите и Желязков договориха още 15 млн. лв. за градския транспорт
Обновена

Синдикатите и Желязков договориха още 15 млн. лв. за градския транспорт

Премиерът е сигурен, че синдикатите ще убедят членовете си да пуснат транспорта още от утре

Неговият колега в ПП-ДБ - съпредседателят на "Да, България" Ивайло Мирчев, коментира също казуса. 

"Борисов мислеше, че може да "накаже" софиянци. Подцени силно ситуацията. Градът му отговори твърдо и днес пред бесния поглед на финансовата министърка (която довчера твърдеше, че не дължат нищо на София по отношение на транспорта) Борисов капитулира от стратегията да шантажира гражданите на столицата и да ги държи заложници за това, че София не се управлява от кмет на ГЕРБ", посочи Мирчев в публикация във Facebook. 

"Случилото се затвърждава необходимостта от дългосрочни реформи в транспорта на София. Оставките на бордовете и управителите на тези дружества още днес трябва да са на бюрото на председателя на СОС - избрани без конкурс, абдикирали от целия разговор, тези партийни назначенци от икономическото мнозинство в СОС трябва да си тръгнат веднага и да се проведат истински конкурси, за да се изберат професионалисти, които да управляват транспорта на София", пише още Мирчев. 

Досега на няколко пъти Петков и колегите му от "Продължаваме промяната" и от коалицията ПП-ДБ обвиниха Борисов, че стои зад протестите в градския транспорт на столицата - нещо, което лидерът на ГЕРБ категорично отрича. 

Ситуацията с транспорта в София ескалира след близо седмица на протести и блокада на наземния транспорт. По-рано днес кметът Терзиев също се срещна с представители на синдикатите, но срещата им не доведе до напредък в спора.

Протестиращите настояват за увеличение в заплатите на служителите в сектора от 300 лв. на човек бруто, докато Терзиев предлага увеличение от 100 лв. и 100% вдигане на бонусите на служителите, като според него това ще помогне да се привлекат нови служители и да се намали преработването.

Терзиев след срещата със синдикатите: В момента се намираме в нещо по-лошо от стачка

Терзиев след срещата със синдикатите: В момента се намираме в нещо по-лошо от стачка

По думите на кмета, ако се мине към блокиране на метрото, трябва да бъде осигурен някакъв транспорт в София

Малко по-късно обаче премиерът Росен Желязков обяви отпускането на 15 млн. лв. от централния бюджет за вдигане на заплатите за служителите в сектор "Транспорт" в София.

Предстои синдикатите да се срещнат с членовете си и да обсъдят новото развитие, а Столична община също да излезе в позиция.

"Спаси София" предлага временно спиране на стачката, а не "изкуствено хвърляне на пари"

"Спаси София" предлага временно спиране на стачката, а не "изкуствено хвърляне на пари"

Класическият номер на ГЕРБ бил да пръска ресурс, но без реформи