От КНСБ подкрепят позицията на българското правителство и призовават евродепутатите да не приемат мерките в пакет "Мобилност".

Те очакват резултатът от протестната акция в Брюксел утре, 10 януари, да бъде ясно бъдеще за българския транспортен бранш и по-достойни възнаграждения и условия на труд за работещите в този сектор.

Това е позиция на КНСБ, изпратена до медиите в навечерието на протеста.

Трима наши евродепутати си уреждат право на глас за обсъждане на пакета "Макрон"

Трима наши евродепутати си уреждат право на глас за обсъждане на пакета "Макрон"

Обсъжда се възможността наши политици да заместят чуждестранните си колеги

КНСБ и Съюза на транспортните синдикати подкрепят българските превозвачи, но искат достойни заплати за шофьорите, се казва в позицията.

Не можем да подкрепим предложение за "завръщане у дома" на всеки три седмици. Това ще принуди българските шофьори да пътуват понякога на повече от 2000 км, за да стигнат до мястото си на пребиваване. Това би довело до загуба на настоящите работни места, се казва в позицията.

Не по-различно стои въпросът за задължаването на водачите на товарни камиони да използват седмичната си почивка извън превозното средство.

Виолета Булц: Запазването на статуквото за превозите в ЕС е невъзможно

Виолета Булц: Запазването на статуквото за превозите в ЕС е невъзможно

Росен Желязков и колегите му от Унгария, Литва и Полша разговаряха с еврокомисаря

От КНСБ тълкуват еврорегламент като ограничаване свободното време. Съгласно чл.4, буква "е" от Регламент (ЕО) № 561/2006 на Европейския парламент и на Съвета от 15 март 2006 година за хармонизиране на някои разпоредби от социалното законодателство, свързани с автомобилния транспорт, "почивка" означава всеки непрекъснат период, през който водачът може свободно да разполага със своето време.
Лишаването на водача от възможността да прекарва седмичната си почивка където пожелае, в това число и в превозното средство, би означавало лишаване на този същия от правото да разполага със свободно си време за почивка, гласи позицията.

Росен Желязков протестира заедно с превозвачите ни в Брюксел

Росен Желязков протестира заедно с превозвачите ни в Брюксел

Правителството категорично подкрепя исканията им

Синдикатите не подкрепят идеите за промени на времето за шофиране и почивка. За осигуряването на нормална почивка на шофьорите на камиони е редно да се използват охраняеми бази или места за паркиране със съответните санитарни възли, места за лична хигиена, хранене и настаняване. Това е причината да предложат изисквания  всички държави-членки на ЕС да разполагат с достатъчно охраняеми паркинги за тирове.

От КНСБ и Съюза на транспортните синдикати не подкрепят промените за каботажните превози. Според тях предложената мярка - 48 часа вътрешни превози, последвани от 7 дни забрана за каботаж, нарушила адекватното планиране на транспортните операции. Това пряко противоречи на принципа на свободно движение на стоки и услуги, залегнал в основите на Единния пазар.

Синдикатите подкрепят заплащането на шофьорите да е според установените минимални стандарти на страна, в която преобладаващо се извършва превозна дейност.

Превозвачи от България, Полша, Румъния, Унгария и Литва готвят протест пред ЕП

Превозвачи от България, Полша, Румъния, Унгария и Литва готвят протест пред ЕП

Бизнесът е срещу пакета "Мобилност"

Най-висок процент от заплащането на международните шофьори към настоящия момент, се формира от командировъчни. Така, приносът на бранша към държавното обществено осигуряване (ДОО) е минимален. В крайна сметка шофьорите са ощетени, тъй като получават ниски пенсии впоследствие, както и минимални обезщетения при безработица, болест и др., мотивират се синдикатите.

Синдикатът се противопоставя на всички опити да бъдат изтласкани българските шофьори от единния пазар на транспортни услуги, което става с мерки за ограничаване на достъпа на български работодатели до този пазар.

Защитниците на правата на трудещите се искат да има единни правила, касаещи превозвачи в ЕС за автомобилен транспорт. Те изброявят, че тези единни правила са свързани със социални и работни условия, шофиране, време за почивка и задължително записване движението на тахографи.
В същото време от синдиката отчитат, че мерките, одобрени от Комитет "Заетост" на ЕП, за командироване на работници, почивките извън превозното средство и каботажните превози, биха засегнали интереса на българските транспортни работници.

Припомняме, според българския бизнес в пакета "Макрон" спорните точки са за нощувките в кабината, прибирането в страната, от където е фирмата и прилагането на Директивата за командированите работници при каботажни превози в други страни. Още преди месеци превозвачите ни заплашиха с референдум за излизане на страната от ЕС, ако исканията им не бъдат изпълнени.

Припомняме, утре в Брюксел ще се проведе протест на транспортните фирми, на който ще присъства и лично министър Росен Желязков. Свои представители също така заявиха, че ще изпратят и от БСП, които обвиняват правителството, че е предало превозвачите.