Електронните винетки ще се купувани по интернет, от специално поставени за целта пос-терминали и от бензиностанции, а цената им няма да бъде променяна. Ще бъдат въведени и уикенд винетки, коментира министърът на регионалното развитие и благоустройството Николай Нанков.

При внедряването на тол-системата и електронната винетна система монтират 500 пос-терминала, поставят 50 мобилни кантара, купуват и 100 мобилни устройства и 50 автомобила за следене на трафика в страната. "Бъдещето е на цифровизираните модели, на възможно най-съвременните технологии и дигитализацията на услугите. Ще се работи с трафик камери, gps-системи, добър софтуер, както и с ефективен контрол", каза министърът.

В търговската мрежа има 1,7 млн. годишни винетки

В търговската мрежа има 1,7 млн. годишни винетки

Винетки се продават в над 3 хил. пункта

Нанков коментира, че с помощта на външни експерти Агенция "Пътна инфраструктура" е започнала подготовката по избор на бъдещия обхват на тол-системата, както и на нейното тарифиране. До лятото ще стане ясно по какъв начин ще се определя кои пътища ще влизат в обхвата на бъдещата тол-система и как ще се ценообразува тя.

Тогава ще се проведат и обществените консултации и дебата по темата. "Не можем да си позволим да натоварим неоправдано бранша на транспортните превозвачи", подчерта министърът и допълни, че по тарифирането на пътищата ще се работи в партньорство с тях.

Тол системата тръгна

Тол системата тръгна

Николай Нанков: Златото на България е геостратегическото положение

От 30 години и повече има системен проблем с пътния сектор, свързан основно с недостига на финансов ресурс. С въвеждането на тол-системата и с ресурса, който ще се генерира, ще се ускори по-качественото изграждане и ремонтиране на пътищата, обясни Нанков. В дългосрочен план това е устойчивата политика в пътния сектор с повече ресурс и повече контрол при разходването, подчерта Нанков.

До дни ще бъде готов правният анализ и ще се прецени дали бъдещият оператор на тол-системата да бъде търговско дружество, държавно предприятие или организационна структура в рамките на Агенция "Пътна инфраструктура".

Той ще управлява тол системата и ще генерира приходи, които АПИ ще разходва за ремонти по републиканската пътна мрежа и изграждането на нови пътища. Бъдещото звено ще координира целия процес по внедряване на тол-системата и обвързването на софтуера й със системите на ведомствата, за чиито нужди ще се ползва - Националната агенция по приходите, Агенция "Митници", Министерството на вътрешните работи.