Отдават летище Пловдив за 35 години на концесия. Консорциумът между "Хайнан" и "Пловдив Еърпорт Инвест" е определен за концесионер на летище Пловдив след проведена процедура, съобщиха от Министерския съвет.
Кабинетът "Борисов-3" упълномощи министъра на транспорта, информационните технологии и съобщенията Ивайло Московски да сключи концесионния договор в двумесечен срок от влизането в сила на Решението.
За 35-годишния срок концесионерът се задължава да инвестира в обекта 79 083 000 евро. Средствата са за ремонт, поддържане и рехабилитация на съществуващата инфраструктура, както и изграждане на нови съоръжения.
След изтичането на гратисния период от 48 месеца, за всяка календарна година концесионерът ще извършва плащане, което се състои от фиксирана и променлива част. Фиксирана част е в размер на 600 000 лева без ДДС, а променлива част представлява 6% от общия размер на нетните приходи от всички дейности за съответната година, свързани с ползването на обекта на концесията, поясниха от МС.
Процедурата за отдаване на концесия на летище Пловдив е открита на 16 януари 2017 г. На 18 май 2017 г. са отворени получените оферти от трима участници: ДЗЗД "Силк роуд Пловдив Еърпорт"; "Консорциум Летище Пловдив"; Обединение (Консорциум) между "Хайнан" и "Пловдив Еърпорт Инвест".
След разглеждане на документите е установено, че ДЗЗД "Силк Роуд Пловдив Еърпорт" не отговаря на критериите за подбор и дружеството е отстранено от процедурата.
На 27 юли 2017 г. са отворени публично предложенията и обвързващите предложения на "Консорциум Летище Пловдив" и на Обединение (Консорциум) между Хайнан и Пловдив Еърпорт Инвест.
Отстраненият участник ДЗЗД "Силк Роуд Пловдив Еърпорт" обжалва решението и процедурата е временно спряна до 1 март 2018 г. Тогава Върховният административен съд отхвърля жалбата като неоснователна, след което процедурата отново е стартирана. Комисията пристъпва към оценяване на участниците и класира на първо място Обединение (Консорциум) между "Хайнан" и "Пловдив Еърпорт Инвест".
Единият от участниците в Обединението, определено за концесионер, HNA Group (Хайнан Груп) към момента разполага с приблизително $145 милиарда активи, над $90 милиарда приходи годишно и с над 410 000 служители по цял свят. Дейностите на компанията са в различни сфери, като основно са съсредоточени в авиацията, технологиите, туризъма, финансите, иновациите и логистиката. Хайнан Груп управлява 14 авиокомпании с над 1250 самолета, като оперира 13 летища и над 1000 вътрешни и международни линии. Годишно компанията превозва над 100 милиона пътника до над 260 града, поясняват от МС.
mitko-dimitrov-aCnUGC44
на 01.04.2018 в 07:49:56 #2ЕТО ТОВА СЕ НАРИЧА ИНВЕСТИТОР! ЕСТЕСТВЕНО, ЧЕ ТРЯБВА ДА СЕ КОНТРОЛИРАТ ЗАДЪЛЖЕНИЯТА ПО КОНЦЕСИОННИЯ ДОГОВОР! НО ПРИ ТЕЗИ АКТИВИ И ПОВЕЧЕ ОТ ДОКАЗАЛА СЕ В ТОЗИ БИЗНЕС ГРУПИРОВКА- НЕ ВИЖДАМ НИКАКВИ ПРОБЛЕМИ!
Comon Sense
на 28.03.2018 в 14:26:51 #1концесия за 35 години? - това си е приватизация. Кой ще контролира изпълнението на концесионния договор за инвестиции, работни места, ... ? Къде ще отива печалбата от опериране на летището? ????