Проектът за ремонта на танковете и за новите бронирани машини за пехотата са отделни, но технологията е една и съща. Това заяви пред БНР Уди Верет, изпълнителен директор на сухопътното подразделение на една от израелските фирми, участваща индиректно в новия проект за нови машини за пехотата.
"Стратегията ни е да имаме международно сътрудничество с местни партньори. Това може да се случи чрез местни проекти, но целта ни е да продължим подобно сътрудничество с други държави. Имаме нужда от местни експерти, техници, инженери. Смятаме, че участието като подизпълнител с доставката оръдието в проекта за новите машини за пехотата ви България може да се използва за подобна цел - ние и вие да имате възможност за работа с трети държави.
Ние може да предоставим технология, нужна за танковете ви, оптика, електроника, системи за комуникации, а талантливи хора в България може да я доразвият.
От военното министерство също не обвързват двата проекта - за модернизация на Т-72 и доставка за нови машини за пехотата. Очаква се тази година България да подпише договор за нова бойна техника за пехотата. Паралелно с това започна и проектът за ремонт на старите танкове Т-72.
През 2019 година бяха ремонтирани 10 машини, ремонтират се още три. Това се случва в държавното дружество "Терем". За първи път от десет години машините влязоха за първи ремонт от много години.
От Министерството на отбраната са наясно, че ремонтът не е модернизация. "Един нов танк струва между 5 и 7 млн. долара, модернизацията му е в пъти по-евтина. Като военна машина танковете отпреди 30 години по нищо не отстъпват от сегашните, даже са по-добри заради метала, заради двигателя. Затова срещу няколкостотин хиляди долара можеш да имаш същата способност на танка, каквато имат най-добрите днес. Единственото, което трябва да им се обнови са системите", обясни Верет.