Без задължителни обезопасителни колани в автобусите с маршрут до 30 километра. Това решиха депутатите на първо четене, приемайки Закона за автомобилните превози.

Прецизирани са и разпоредбите, с които се предвижда изискването за оборудване с обезопасителни колани да не се прилага за моторни превозни средства от категории М2 и М3, клас А и клас I, както и от категории М2 и М3, клас В и клас II, с които се извършва специализиран превоз и превоз на пътници по редовни автобусни линии, когато превозът е с еднопосочна дължина на маршрута до 30 км, с изключение на специализираните превози на деца и/или ученици.

Предлага се отмяна на разпоредбата от Закона за автомобилните превози, в която е предвидено издаване на наредба относно функционалните и техническите изисквания, на които трябва да отговаря фискалната памет на електронните таксиметрови апарати, предназначени за регистрация и контрол на оборота от услугите с леки автомобили за таксиметров превоз на пътници, въвеждането й в експлоатация, регистрацията и контролът върху техническото състояние. От вносителите бе обяснено, че отмяната на разпоредбата се предлага поради наличието на съществуваща Наредба за съществените изисквания и оценяване на съответствието на средствата за измерване, в която са регламентирани изискванията към таксиметровите апарати в съответствие с Директива на Европейския парламент и на Съвета от 31 март 2004 г. относно измервателните уреди.

След спор, депутатите приеха коланите в автобусите
Обновена

След спор, депутатите приеха коланите в автобусите

Въвеждат глоби за автобуси и превозвачи, които не са оборудвани

Припомняме, споровете за това дали да се въведе задължение за автобусните превозвачи да оборудват превозните средства с колани започнаха още след първата тежка катастрофа с автобус през 2018 г. - на 13 април пострадалите в жестоката катастрофа на магистрала "Тракия" загиналите бяха шестима, а 22 бяха ранени. Споровете се възобновиха и когато на 23 май на входа на София ТИР с турска регистрация удари отзад автобус на градския транспорт по линията Лозен - София.

На 25 август същата година автобус катастрофира в Искърското дефиле и загинаха 17 души, а 21 бяха ранени.

През септември 2018 г. депутатите приеха задължителното въвеждане на колани в автобусите.

75% от българите вярват, че колани в автобусите им гарантират безопасност

75% от българите вярват, че колани в автобусите им гарантират безопасност

63% считат, че образованието върви към по-лошо