"Когато не се съобразяваш с бизнеса - това за нас е арогантно поведение." Около това мнение се обединиха пред Би Ти Ви Йордан Арабаджиев и Магдалена Милтенова по повод тол системата.

Според превозвачите арогантното поведение е от страна на региналния министър Петя Аврамова в целия процес по тол такситите. Всички транспортни асоциации дадоха един куп предожения и становища за тол таксите, но общо нула са приети.

Тол калкулатор изчислява онлайн пътните такси за камионите

Тол калкулатор изчислява онлайн пътните такси за камионите

След въвеждане на тол системата тежкотоварните автомобили ще плащат на база изминато разстояние

Превозвачите настояват за бавен преход от винетната система към тол системата, за да не бъде шоково поскъпването. За това те се вдигат на национален протест на 13 януари, когато ще се включат и таксиметрови превозвачи. Основните им искания са оставката на регионалния министър Петя Аврамова с аргумент, че не се съобразява с нито едно предложение на транспортния бизнес, както редуциране на таксите за тарифата, обхвата и префенции.

По думите на Арабаджиев тол системата не е готова, защото нито едни превозвач не знае как да работи с нейните особености.

Започват тестовете на тол системата чрез бордови устройства 

Започват тестовете на тол системата чрез бордови устройства 

Най-скъпо ще плащат камионите над 12 тона със стари двигатели

От своя страна Магдалена Милтенова посочи, че философията на въвеждането на тол системата е сбъркана, защото тази, към която се стреми Министерството на регионалното развитие и благоустройството (МРРБ), е постигането на суми, които да бъдат 290 млн. лв. от леките автомобили и над 400 млн. лв. от автобусите и камионите. Според нея общата сума от близо 700 млн. лв. може да се постигне математически, но ще се постигне на гърба на хората.

"Средствата ще дойдат от хората и потребителите и това е арогантното, защото не се казва в регионалното министерство. Извинявайте, но докога ще плаща българският потребител", запита Милтенова.

Одобриха тарифата за тол таксите

Одобриха тарифата за тол таксите

Размерът на винетките не се променя

Ние сме в конфликт с МРРБ за начина на плащане на тол системата. Нека да бъде обхватът такъв, че да обхване всички камиони, но и българският транспортен бизнес да има глътка въздух, включи се отново Арабаджиев.

Няма съпротива по отношение на тол системата, а по отношение на цените, защото са изключително високи. Не може един автобус за един курс до Бургас да плаща 100 лева за винетка, да плаща още 1 200 лева за тол такса. Налагат се едни цени и не са изпълнени исканията на превозвачите, негодува Милтенова.

"Ние трябва да защитим българския транспортен бизнес и да получи глътка въздух от шоковото налагане на тези такси", каза в заключение Йордан Арабаджиев.

77% одобряват тол таксите, но половината от тях не със скок на цените

77% одобряват тол таксите, но половината от тях не със скок на цените

От АПИ доволни, че вече много българи са чули за системата