България трябва да декларира категоричен интерес към ресор "Транспорт" в заявката за нов еврокомисар от страната ни. Това се изтъква в позиция на Камарата на автомобилните превозвачи в България (КАПБ).

Според браншовата организация такава заявка би била проява на изключителна политическа далновидност, защото би дала възможност българин да стои в основата на процесите предстоящите разтърсващи реформи в сектора за цяла Европа.

"Представете си, че по време на мандата на следващия еврокомисар по транспорта, тежкотоварните и пътнически превози на Стария континент ще преминат към нулеви емисии. Това означава пълна смяна на автопарка с електрически или водородни превозни средства. Тази промяна ще се отрази на инфраструктурата, на начина на пътуване и на веригата за доставки. Изправени сме пред космически скок и исторически шанс България да го направлява", обясняват тезата си превозвачите.

Главчев не мисли за еврокомисар, ако се наложи - ще пита депутатите

Главчев не мисли за еврокомисар, ако се наложи - ще пита депутатите

Срокът за номинациите е 30 август

Те изтъкват, че заявката на България за еврокомисар ще предопредели позициите на страната ни в Европейската комисия и в момента стои въпросът дали на фона на вътрешнополитическите боричкания ще се издигнем нагоре или ще останем в края на опашката. "За момента разговорът за подходящата номинация и възможните ресори отстъпва пред "евтиното шоу", което се разиграва на родна земя", посочват от Камарата на автомобилните превозвачи.

От организацията отбелязват също, че досега България не е получавала нито един от "големите ресори" в Европейската комисия, в които има сериозни правомощия и значителни средства за разпределяне. "Такъв е транспортният ресор - така важен за нашата икономика. В следващите години това ще бъде един от най-важните ресори за ЕК, защото трябва да изпълни плановете за декарбонизация и да понесе тежестта на Зелената сделка", посочват от камарата и допълват, че целият сектор трябва да се реформира за кратко време с невиждани мащаби.

"България трябва да направи силна и смела заявка по важност и приоритет. Губим ценно време, заровени в дребнотемието на националната политическа криза, докато в сърцето на Европа вече се водят разговори, търгуват се идеи и се обсъждат достойни кандидати", подчертават превозвачите. Те призовават всички български институции и партии, които имат отношение към номинацията на следващия ни еврокомисар, да обърнат внимание на възможностите и приоритети и да поставят високи цели за страната ни в следващия мандат на Европейската комисия.

Българската икономика губи над 1 млрд. лв. от неприемането ни в Шенген по суша

Българската икономика губи над 1 млрд. лв. от неприемането ни в Шенген по суша

Загубените приходи за бюджета пък са 300 млн. лв.