До 3 % ще нараснат вредните емисии, ако се приемат празните курсове за прибиране на товарните камиони в държавата по установяване на всеки 4 седмици. Това заяви министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Росен Желязков в Брюксел по време на заседанието на Съвета на ЕС, формат Транспорт.
По думите на министъра транспортът е ключов сектор за българската икономика. Броят на регистрираните тежкотоварни камиони е 25 800. Средната им възраст е 3 години. "Представете си тези превозни средства да пресичат Европа и да изминават напразно над 2000 километра, поради желание за налагане на правила, които са непропорционални и дискриминиращи за периферните държави членки", каза пред колегите си министър Желязков.
"Директният ефект на подобна разпоредба е географско ограничаване на предоставянето на този вид транспортна услуга в ЕС. Време е да оставим настрана идеологичните дискусии и да помислим за реалистичен подход по Пакета Мобилност I, който няма да има отрицателни и вредни последици за правилното функциониране на единния вътрешен пазар и за националните икономики на държавите членки", допълни Росен Желязков.
В Брюксел министър Желязков имаше двустранни срещи с министрите на Естония, Люксембург, Белгия, Холандия, Ирландия, Португалия и Словения, по време на които беше затвърдена позицията на България по Пакета Мобилност I.
Припомняме, през септември транспортната комисия на Европейския парламент даде зелена светлина за преговори по пакет "Мобилност" със Съвета на ЕС и Европейската комисия, след като седмица по-рано отхвърли предложението пакетът да бъде изтеглен от Еврокомисията.
На 4 април 2019 г. в Европарламента бяха одобрени и трите промени в пакета "Мобилност", на които се противопоставят българските евродепутати и превозвачи.
Пакетът "Мобилност" влезе в дневния ред на пленарната сесия на ЕП на 27 март 2019 г. по предложение на председателя на Алианса на либерали и демократи за Европа (АЛДЕ) Ги Верхофстат.
На гласуването на 25 март за дневния ред за редовната сесия трима български евродепутати не присъстваха. Оказа се, че точно толкова трябваха, за да падне предложението, което в крайна сметка беше прието с 156 гласа "за" срещу 154 - "против".
На 27 март текстовете бяха върнати в транспортната комисия.
Въпреки това български превозвачи организираха 2 протеста - в Страсбург и в София.
На заседанието на транспортна комисия бяха гласувани 1 224 предложения за изменения, от които 1 126 продължават за гласуване в пленарна зала. Между тях са и внесените от българските евродепутати предложения.
На 3 април стана ясно, че евродепутатите са отхвърлили и предложението на българските си колеги пакетът "Мобилност" да бъде свален от дневния ред за днешното заседание.
На 4 април европарламентът одобри и трите промени в пакета "Мобилност", на които се противопоставят българските евродепутати и превозвачи.
След това транспортният министър изрази притеснението си от прилагането на текстовете от пакета.
Евродепутатът Ангел Джамбазки също посочи, че битката за пакета "Макрон" ще влезе в следващия ЕП.
58eng
на 02.12.2019 в 18:33:12 #2Комсомолски,тежък момент за червените хидри? И Грета не може да помогне...
ce
на 02.12.2019 в 18:14:08 #1Естествено това че е нерентабилно е по-малък проблем от екологията добър финт трябва само да пуснат грета напред да им каже хау деър дей