Увеличението на заплатите на работещите в градския транспорт с 10% няма как да компенсира недоволството им от отвратителните санитарно-битови условия на труд. Това заяви председателят на БСП - София и на групата на социалистите в СОС Калоян Паргов.
Той не отрича, че заплатите са важни, но подчертава, че не по-малко важни са условията на труд.
Дано това 10%-ово увеличение на месечните възнаграждения да не е опит за купуване на индулгенция, надява се Паргов.
Според него обаче това не променя факта, че шофьорите и ватманите в градския транспорт са принудени да използват тоалетни на крайните спирки, които са в отвратително състояние.
Заместник-председателят на Комисията по транспорт и туризъм в СОС отбелязва и че управляващите не предлагат оптимизация на транспортната мрежа въпреки трудностите при изпълнението на транспортната задача.
Тези въпроси Комисията по транспорт и туризъм все ги отлага, замита ги под килима, коментира той и допълва, че от години не достигат шофьорите в градския транспорт. Той е категоричен, че оправданията, че в цяла Европа има такъв недостиг, с нищо не помагат да бъдат решени проблемите в България.
Паргов твърди, че иска да види анализ, който да покаже защо професията шофьор или ватман в градския транспорт на София не е атрактивна.
"Само в заплатите ли е проблемът, условията ли са, отношението към работниците ли е?", пита той. Паргов недоумява и на каква база управляващите са преценили, че 10 милиона увеличение на бюджета за транспорт са достатъчни.
Източник: БСП - София
Той е категоричен, че проблемът със санитарно-битовите условия за шофьорите е следствие от безотговорно отношение на управляващите. Това, което видяхме с очите си на няколко последни спирки е скандално, увери той и посочи, че е безотговорно да се предлагат подобни унизителни битови условия.
Според него, ако решаването на въпроса с недостига на кадри изисква време, то поне подобряването на санитарно-битовите условия на труд е изпълнимо при желание от страна на ръководството.
Председателят на БСП - София смята, че проблемите в столичния градски транспорт, принудили шофьорите да протестират символично с жълти жилетки, са заради системното нерешаване на проблемите и натрупването им.
Като започнем от подбора на ръководните кадри, които са избирани с конкурс, но на партиен, а не на експертен принцип, през страха на държавните органи ДАИ и Инспекция по труда да следят какво се случва в дружествата и по този начин осъществяват "естествено политически чадър" до недостатъчната компетентност на управляващия екип, изрежда Паргов. Като пример той посочва "ветровития" пост на заместник-кмета по транспорт, напомняйки, че за последния мандат са се сменили трима.
Няма ясна стратегия за развитието на транспорта в София, заключава той и напомня, че проблеми има и с трафика или с паркирането.
Източник: БСП - София