Увеличението на заплатите на работещите в градския транспорт с 10% няма как да компенсира недоволството им от отвратителните санитарно-битови условия на труд. Това заяви председателят на БСП - София и на групата на социалистите в СОС Калоян Паргов.

Той не отрича, че заплатите са важни, но подчертава, че не по-малко важни са условията на труд.

Дано това 10%-ово увеличение на месечните възнаграждения да не е опит за купуване на индулгенция, надява се Паргов.

Според него обаче това не променя факта, че шофьорите и ватманите в градския транспорт са принудени да използват тоалетни на крайните спирки, които са в отвратително състояние.

Заместник-председателят на Комисията по транспорт и туризъм в СОС отбелязва и че управляващите не предлагат оптимизация на транспортната мрежа въпреки трудностите при изпълнението на транспортната задача.

Ватмани от София с жълти жилетки в знак на протест

Ватмани от София с жълти жилетки в знак на протест

Причината е полагане на извънреден труд

Тези въпроси Комисията по транспорт и туризъм все ги отлага, замита ги под килима, коментира той и допълва, че от години не достигат шофьорите в градския транспорт. Той е категоричен, че оправданията, че в цяла Европа има такъв недостиг, с нищо не помагат да бъдат решени проблемите в България.

Паргов твърди, че иска да види анализ, който да покаже защо професията шофьор или ватман в градския транспорт на София не е атрактивна.

"Само в заплатите ли е проблемът, условията ли са, отношението към работниците ли е?", пита той. Паргов недоумява и на каква база управляващите са преценили, че 10 милиона увеличение на бюджета за транспорт са достатъчни.

Снимка 407804

Източник: БСП - София

Той е категоричен, че проблемът със санитарно-битовите условия за шофьорите е следствие от безотговорно отношение на управляващите. Това, което видяхме с очите си на няколко последни спирки е скандално, увери той и посочи, че е безотговорно да се предлагат подобни унизителни битови условия.

Според него, ако решаването на въпроса с недостига на кадри изисква време, то поне подобряването на санитарно-битовите условия на труд е изпълнимо при желание от страна на ръководството.

"Спаси София" настоява за оставки на шефовете на Столичния автотранспорт

"Спаси София" настоява за оставки на шефовете на Столичния автотранспорт

Заради полагане на извънреден труд от шофьорите на градския транспорт

Председателят на БСП - София смята, че проблемите в столичния градски транспорт, принудили шофьорите да протестират символично с жълти жилетки, са заради системното нерешаване на проблемите и натрупването им.

Като започнем от подбора на ръководните кадри, които са избирани с конкурс, но на партиен, а не на експертен принцип, през страха на държавните органи ДАИ и Инспекция по труда да следят какво се случва в дружествата и по този начин осъществяват "естествено политически чадър" до недостатъчната компетентност на управляващия екип, изрежда Паргов. Като пример той посочва "ветровития" пост на заместник-кмета по транспорт, напомняйки, че за последния мандат са се сменили трима.

Няма ясна стратегия за развитието на транспорта в София, заключава той и напомня, че проблеми има и с трафика или с паркирането.

Снимка 407805

Източник: БСП - София