Днешният протест на служителите на градския транспорт на София е организиран от ГЕРБ, разкриха от "Спаси София".
"Протестът се предвожда от Екатерина Йорданова, която освен председател на транспортните синдикати (СТСБ), е общински съветник на ГЕРБ в СОС и председател на Жени-ГЕРБ. "Това е ясно доказателство за политизирането на протеста и превръщането му в партиен, с един-единствен мотив - връщането на ГЕРБ във властта и контролирането на финансовите потоци на страната", заяви Борис Бонев.
Според него Екатерина Йорданова е в морален конфликт на интереси. Тя заема няколко функции едновременно - тя е общински съветник от ГЕРБ и председател на транспортните синдикати.
"До 2019 г. тя е и председател на Транспортната комисия на СОС и директно носи отговорност за катастрофалното състояние на градския транспорт в София. Нека софиянци си припомним колко корупционни скандали имаше именно в сферата на транспорта и ЦГМ, много преди пандемията и повишаването на цените на горивото", призова Бонев.
От "Спаси София" изтъкват, че ГЕРБ чрез контролираните от него синдикати, безсрамно манипулира и използва работещите в градския транспорт за свои партийни цели.
От неправителствената организация припомнят, че от години са призовавали предишните управляващи за необходимостта от цялостна реформа на градския транспорт. До сега общественият транспорт не е конкурентен спрямо колите и все по-малко хора разчитат на него.
"Предлагали сме десетки конкретни решения как той да стане по-полезен за гражданите, но и да намалим ненужните разходи и да привлечем повече пътници и приходи. Ръководството на Столичната община носи цялата отговорност за това, че не пожелаха да изпълнят нито една от тези мерки. Цинично е, че кметът Фандъкова организира протести, вместо да си свърши работата, за която ѝ се плаща заплата", категоричен е Андрей Зографски от транспортния екип на Спаси София.
Според гражданското сдружение работниците от градския транспорт са използвани за партийни и задкулисни цели. Според "Спаси София", протестът трябваше да бъде пред Столичната община, която отговаря за транспорта.
Борис Бонев се обяви против пренасочването на 200 млн. лв. от данъците на всички български данъкоплатци, за попълване финансовите дупки в резултат от управлението на ГЕРБ и кмета Йорданка Фандъкова в София в последните 15 години.
"Не разбирам как без срам и свян г-жа Фандъкова се моли за милиони, за да се финансират черни дупки и скандални сделки, без да си е мръднала пръста да спре кражбите в системата", твърди Бонев.
Според него финансирането трябва да е срещу сериозни реформи и ясни срокове - закриване на ЦГМ и обединяване на разпокъсаните общински предприятия в единна оптимизирана структура, намаляване на броя на директорите и серия подобрения на градския транспорт, които да го направят по-предпочитан и конкурентен. Сега, в момент на криза, е времето за смели мерки и действия, смята Борис Бонев.
halo
на 18.05.2022 в 17:24:27 #1Бонев, ще спасим София от теб и подобните ти ---> идат местни избори.