Намерено е по-цялостно решение на проблема с БДЖ

Това е обявил пред колегите си Владислав Горанов, стана ясно след заседание на Министерски съвет.

Затова и точката с проекторешението за отпускане на 120 млн. за БДЖ е отложена.

Припомняме, преди миналата седмица стана ясно, че кредиторите по втория облигационен заем, който беше предоставен на "Холдинг БДЖ", са запорирали сметките на "БДЖ Пътнически превози"Причината за запора е, че дъщерна компания към БДЖ е солидарен длъжник с холдинга. Стойността на запора е 40 млн. лв.

Два дена по-късно министър Владислав Горанов обяви, че Министерството на финансите обмисля отпускането на възмездна финансова помощ за БДЖ. Горанов поясни, че помощта ще е безлихвена в рамките на утвърдената от ЕК държавна помощ за преструктуриране. Помощта ще дойде от фискалния резерв. Надеждата е да бъде ускорена концесията на Летище "София", за да бъдат възстановени средствата.

Цялостно решение се търси. Това означава интензивни разговори с облигационерите, от които ще се опитаме да постигнем по-добър резултат като цяло за компанията и да уредим еднократно окончателно всички взаимоотношения по повод на изтегления през 2007 г. облигационен заем в размер на 250 млн. лв. Това заяви пред журналисти в Министерски съвет финансовият министър Владислав Горанов по повод изтегленото проекторешение за отпускане на 120 млн. лв. помощ за БДЖ.

Горанов обясни, че от задължението са останали около 103 млн. лв. "Водим разговори", заяви Горанов. Той коментира още, че е в полза на дружеството тези разговори да останат конфиденциални, докато не бъде намерено решение. "Затова днес отложихме частичното решение, за да намерим в близките 10 дни цялостно решение на проблема с този от всички заеми, които БДЖ има", каза още той.

Водим разговори дали е възможно да се постигне някаква отстъпка от страна на облигационерите - на част от разноските или част от лихвите. Този тип разговори се водят с облигационерите.

На въпрос за пускането на търга за нов подвижен състав на БДЖ - Горанов заяви, че е готов да подкрепи провеждането му при условие, че решението за този търг и концесията на Летище София са в един ден.

Горанов коментира, че въпросните десет дни не са критични.

"Общите разходи на пътническите превози са около 250 млн. лв. на година, от които собствени приходи са около 50. 200 млн. са от данъците на българските граждани. Затова финансовият министър е чувствителен по темата. Само 20% от разходите на железниците, се покриват от това, което се плаща като цена за услуга. Всичко друго се покрива от българския данъкоплатец", каза още той.